عصر بازار

رئیس سازمان خصوصی سازی خبر داد:

اعلام صورت‌حساب ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت

عصر اعتبار- رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: امروز صورت حساب مشمولان سهام عدالت از درگاه اینترنتی این سازمان اعلام می‌شود.

اعلام صورت‌حساب ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: برای 49 میلیون و 226 هزار و 193 نفر صورتحساب سهام عدالت تهیه شده است و به آنان اعلام می شود چقدر سود به سهام آنان تعلق می گیرد.

    وی گفت: از ابتدای سال آینده و با برگزاری مجمع عمومی شرکت ها سود سهام عدالت به جای واریز به خزانه میان مشمولان تقسیم می شود.

    پوری حسینی اضافه کرد: با ارائه این صورت‌حساب سهامداران متوجه می شوند چه میزان از سهام آنها از محل سود سهام آزاد شده است و به آنها تعلق می‌گیرد.

    وی گفت: با توجه به زمان برگزاری مجامع عمومی شرکت ها سود سهام از انتهای تیر تا اسفند سال 96 محاسبه و سازمان خصوصی سازی میان مشمولان سهام عدالت توزیع می کند.

    پوری حسینی افزود: در چهار سال گذشته بیشترین سودی که مجامع عمومی شرکت ها اعلام کرده اند هفت هزار میلیارد تومان برای شرکت های سرمایه پذیر و کمترین آن چهار هزار میلیارد تومان بوده است.

    وی گفت: کسی که سال 94 مشمول سهام عدالت شده است، همان میزان سود می‌برد که سهامداران سال 85 سود می گیرند.

    پوری حسینی با بیان اینکه 18 گروه برای سهام عدالت نام نویسی شده اند افزود: گناه گروه هایی مانند کارگران فصلی ساختمان که دیر شناسایی شده اند چیست که نباید مانند سهامداران سال 85 سود دریافت کنند؟

    وی گفت: هزار و 384 میلیارد تومان در سه سال نخست اجرای طرح سهام عدالت میان سهامداران سود تقسیم شد.

    پوری حسینی افزود: 60 شرکت سرمایه پذیر در طرح سهام عدالت حضور دارد که 25 شرکت آن غیر بورسی است اما اگر بخواهیم موارد غیرقانونی را در موضوع سهام عدالت اصلاح کنیم به هم ریختگی بسیاری ایجاد می شود.

    وی گفت: بنابراین با مسامحه از کنار اینگونه موارد عبور کرده ایم.

    پوری حسینی افزود: قرار نیست از 49 میلیون نفر مشمول سهام عدالت کسی را محروم کنیم.

    وی گفت: سود 60 شرکت طرح سهام عدالت دریافت و به خزانه واریز شده و تا ریال آخر آن مشخص است.

    پوری حسینی افزود: مرجع تصمیم گیری برای اینکه کدام شرکت وارد سبد سهام عدالت شود هیئت دولت است.

    وی گفت: دولت تصمیم گرفت 20 درصد سود پالایشگاه های مشمول طرح سهام عدالت مربوط به خود و بقیه به سهام عدالت اختصاص یابد.

    پوری حسینی افزود: سامانه سازمان خصوصی سازی برای دریافت صورتحساب سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir است و مشمولان می توانند از امروز و بر اساس رقم سمت راست کد ملی خود وارد این سامانه شوند.

    وی گفت: به عنوان نمونه فردی که عدد سمت راست کد ملی اش هفت باشد امروز و کسی که عدد سمت راست کد ملی اش هشت باشد فردا یعنی 18 اسفند می تواند وارد سامانه شود.

    پوری حسینی افزود: این ترتیب تا 26 اسفند ادامه دارد و پس از آن همه سهام داران می توانند وارد سامانه شوند.

    وی گفت: شماره تلفن 83338 نیز آماده پاسخگویی 24 ساعته به سهامداران عدالت است.

    پوری حسینی افزود: با توجه به اینکه حدود دو میلیون نفر از 49 میلیون سهامدار عدالت فوت کرده اند وراث پس از اعلام در زمان مشخص شده پیگیر صورتحساب سهام عدالت متوفی باشند.

    وی گفت: ارزش سهام عدالت در بازار کنونی دو برابر سال 85 است.

    پوری حسینی با بیان اینکه حدود دو سال تلاش کردیم برگه سهام را به سهامداران ارائه دهیم اما نشد درباره برخی گمانه زنی ها مبنی بر تبلیغاتی بودن ارائه صورتحساب سهام عدالت در آستانه انتخابات ریاست جمهوری افزود: هیچ نیتی جز تعیین تکلیف دارایی های مردم وجود ندارد.

    محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه گفت: فقط 20 درصد 50 میلیون سهامدار عدالت اکنون و بر اساس قانون باید تعیین تکلیف شوند.

    وی افزود: این افراد سهامدارانی هستند که 10 سال از سهامدار بودن آنان می گذرد، اما نمی توانیم اکنون درباره بقیه سهامداران تصمیم بگیریم.

    پور ابراهیمی با بیان اینکه تعلق گرفتن سود یکسان به همه سهامداران منطقی نیست گفت: تعدادی از شرکت های مشمول طرح سهام عدالت در بورس قیمت گذاری شده اند اما برخی غیربورسی هستند.

    وی افزود: بر چه اساسی می خواهیم سود سهام شرکت هایی را که قیمت گذاری نشده اند بپردازیم.

    پورابراهیمی گفت: هفت شرکت پالایشگاهی خوب و سودده از طرح سهام عدالت خارج و به دولت بازگردانده و به جای آنها دو شرکت غیربورسی جایگزین شده اند که چگونگی محاسبه سود برای آنها مشخص نیست.

    وی افزود: این کار غیرقانونی است.

    پورابراهیمی با بیان اینکه سهام عدالت زمانی می تواند تعیین تکلیف کرد که سهامدار قدرت تصمیم گیری درباره آن را داشته باشد گفت: با توجه به اینکه راهکارهای منطقی برای تعیین تکلیف سهام عدالت وجود دارد ارائه صورتحساب نباید در این زمان انجام می شد که شائبه سیاسی داشته باشد.

    وی افزود: سهام عدالت به دلیل پاسخگو نبودن مسئولان آن موجب بروز مشکلات اقتصادی بسیاری شده و تعیین تکلیف این سهام از مسائل سیاسی اولویت بیشتری دارد.

    پورابراهیمی گفت: باید به سهامداران برگه ای بدهیم که بتوانند ارزش سهام را منتقل کنند.

    وی افزود: اینکه اکنون صورتحساب بدهیم و بعد بگوییم بیایید سود سهام را بگیرید دغدغه مردم را درباره سهام عدالت رفع نمی کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو