عصر بازار

معاون نخست وزیر اسلواکی:

ایران از قویترین اقتصادهای خاورمیانه است

عصر اعتبار- معاون نخست وزیر جمهوری اسلواکی در امور سرمایه گذاری گفت: ایران یکی از قوی ترین اقتصادهای خاورمیانه با فرصت های اقتصادی بسیار است و به توسعه روابط اقتصادی و تجاری با این کشور مصممیم.

ایران از قویترین اقتصادهای خاورمیانه است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «پیتر پلگرینی»* امروز (دوشنبه) در همایش «توسعه همکاری های تجاری ایران و اسلواکی» در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران افزود: امیدواریم حجم همکاری های 2 کشور به سرعت افزایش یابد؛ زیرا اسلواکی نیز یکی از باثبات ترین اقتصادهای اتحادیه اروپاست که در بسیاری از صنایع جایگاه خوبی دارد.
    پلگرینی اضافه کرد: اسلواکی از سرمایه گذاری شرکت های ایرانی در این کشور استقبال می کند و آماده همکاری با ایران برای ایجاد بسترهای مناسب سرمایه گذاری مشترک و مستقیم است.
    به گفته وی، اسلواکی در صنایع خوروسازی، خدمات مهندسی برق، فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزارها پیشرفته است و همکاری 2 کشور می تواند آینده بسیار بهتری را برای هر 2 طرف رقم بزند.
    به گزارش ایرنا، هیات بلندپایه تجاری اسلواکی با حضور نمایندگان 35 شرکت بخش خصوصی به سرپرستی معاون نخست‌وزیر در امور سرمایه گذاری برای گفت و گو با فعالان اقتصادی به تهران سفر کرده اند.
    در هیات تجاری اسلواک علاوه بر معاون نخست وزیر اسلواک در امور سرمایه گذاری، «پیتر کاژیمیر» وزیر اقتصاد و «پیتر ژیکا» وزیر خزانه داری، حضور دارند.
    همچنین امروز «منصور معظمی» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، در همایشی با حضور هیات اسلواکی در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران درباره راه های افزایش همکاری صنعتی 2 کشور رایزنی می کند.
    بررسی همکاری آتی دوسویه در زمینه انرژی، نفت و گاز، حمل و نقل، واگن سازی، مسائل مالی، فاینانس و فناوری اطلاعات محورهای مذاکراتی هیات اسلواکی در تهران است.
    اسلواکی با جمعیت نزدیک به 6 میلیون نفر، 100 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی دارد که از رشد یک درصد برخوردار است.
    نرخ رشد تولید صنعتی اسلواکی 6.7 و درآمد سرانه آن 15 هزار و 727 دلار است. نرخ تورم در اسلواکی به منفی 1.6 درصد و حجم سرمایه گذاری خارجی به 2 میلیارد دلار می سد.
    پارسال 2 تفاهمنامه گسترش سرمایه گذاری و اجتناب از دریافت مالیات مضاعف میان ایران و اسلواکی به امضا رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو