عصر بازار

با همت بانک مرکزی

همایش چالش‌های عملی اجرای استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) برگزار شد

عصر اعتبار- همایش چالش‌های عملی اجرای استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) در بخش بانکی به میزبانی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری موسسه حسابرسی «بیات رایان» و «موسسه بین المللی‌ KPMG » با حضور نمایندگان بانک‌ها و موسسات اعتباری ایرانی برگزار شد.

همایش چالش‌های عملی اجرای استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) برگزار شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در این همایش یک روزه، موضوعات و چالش‌های مطرح در نظام بانکداری ایران از جمله طبقه بندی دارایی‌های مالی، ذخیره مطالبات غیر جاری (impairment)، ارزش منصفانه، عدم وجود زیربنای مناسب برای  تولید و ارائه اطلاعات لازم در بانک‌ها برای گزارشگری IFRS و شناسایی درآمد‌ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    مدیران ارشد و شرکا موسسه KPMG  که دارای تجربه عملی در پیاده سازی و تهیه صورت های مالی بر اساس استانداردهای گزارشگری بین المللی IFRS در کشورهای مختلف دنیا از جمله کشورهای منطقه خاورمیانه هستند، در این همایش به انتقال تجربیات خویش در حوزه گزارشگری مالی پرداختند.
    بانک مرکزی با هدف طرح برخی از فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو در مرحله گذار از استانداردهای ایران به استانداردهای IFRS اقدام به برگزاری این همایش کرد.
    گفتنی است، با توجه به فرصت‌های ایجاد شده در فضای پسابرجام و لزوم ارتقا سطح کارآمدی گزارش‌گری‌های مالی و تسهیل روند جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی، هرروزه نیاز به تطبیق با استاندارد‌های بین‌المللی گزارش‌گری‌های مالی (IFRS) بیشتر می‌شود، به گونه‌ای که هم‌اکنون در بیش از 120 کشور جهان گزارشگری مالی بر اساس IFRS برای شرکت‌ها و موسسات اعتباری الزامی شده است.
    تجربیات جهانی نشان داده است که هر شرکت و موسسه‌ اعتباری در مراحل ابتدایی انطباق با IFRS با مشکلات و چالش‌های بسیاری مواجه شده است. تطبیق با IFRS تنها یک مسئله حسابداری نیست، بلکه تمام جنبه‌های سازمان از جمله سیستم‌ها‌، فرآیندها و حتی مدل تجاری سازمان از این تغییر متاثر خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی