عصر بازار

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره):

میزان مستمری افراد تحت پوشش نهادهای امدادی افزایش یافت

عصر اعتبار- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به طرح افزایش مستمری افراد تحت پوشش نهادهای امدادی و حمایتی کشور در بودجه سال ۹۶ گفت: براساس بودجه سال آینده، میزان مستمری افراد تحت پوشش نهادهای امدادی کشور رشد یافته که مجموع این افزایش، نصف حداقل حقوق دریافتی هر فرد خواهد بود.

میزان مستمری افراد تحت پوشش نهادهای امدادی افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، با اشاره به مصوبه مجلس درباره افزایش مستمری خانوارها تحت پوشش امداد، در بودجه سال 96 گفت: دولت و مجلس از این طرح استقبال کردند و اجرای آن دچار مشکل نمی شود.
    وی محل تامین اعتبارات این طرح را از طریق هدف مندی یارانه ها اعلام کرد و گفت: اعتبارات این طرح در سقفی از درآمدهای هدف مندی یارانه ها تعیین شده که مورد موافقت دولت و مجلس است.
    فتاح میزان این اعتبارات را 4 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پرداخت این مستمری علاوه بر یارانه هایی است که افراد دریافت می کنند.
    وی در پاسخ به این سئوال که با افزایش مستمری شرایط این افراد بهتر می شود، گفت: این افزایش مستمری به اضافه یارانه‌های دریافتی شان و مبالغی که از طرح های مختلف کمیته امداد دریافت می کنند، تقریبا نصف میزان حداقل حقوق تعیین شده از سوی وزارت کار، می شود .

    ** یک میلیون خیر در طرح اکرام شرکت کردند
    فتاح با بیان این که کمک کمیته امداد، تنها به مستمری محدود نمی شود،‌گفت: در طرح اکرام، یک میلیون نفر به 20 هزار یتیم کمک می کنند که به طور متوسط هر یتیم ماهیانه 140 هزار تومان از این طرح دریافت می کند.
    وی از برگزار نشدن جشن نیکوکاری به مانند روال سال های گذشته خبر داد و گفت: دیگر از چادر‌های مختلف برای جمع آوری کمک های مردمی خبری نیست و این مراسم در مدارس برگزار می شود و دانش آموزان مبالغ نقدی مورد نظرشان را در اختیار مسئولان مدرسه قرار می دهند و معمولا به دانش آموزان نیازمند اهدا می شود.
    فتاح از بیمه شدن 350 هزار خانوار از آغاز تاسیس کمیته امداد تاکنون خبر داد و گفت: این خانوارهای می توانند پس از 10 سال یک سوم حق بازنشستگی را ار تامین اجتماعی دریافت کنند.
    به گفته فتاح، تمام خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد، بیمه حوادث شدند و خسارت ناشی از سیلاب های اخیر به این افراد پرداخت می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی