عصر بازار

گران‌ترین آپارتمان‌های تهران کجاست؟

عصر اعتبار- ۱۰ درصد از مجموع معاملاتی که در طول نیمه نخست اسفندماه انجام و ثبت شده است، مربوط به آپارتمان‌های نقلی با متراژ حداکثر ۵۰ مترمربع بوده است.

گران‌ترین آپارتمان‌های تهران کجاست؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصاد آنلاین، طی 15 روز سپری شده از اسفندماه مجموعا چهار هزار و 240 فقره معامله آپارتمان مسکونی صورت گرفته و از سوی مشاوران املاک به ثبت رسیده است. بررسی سامانه اطلاعات بازار املاک ایران حاکی است 425واحد آپارتمان تا 50 مترمربعی در نیمه اول اسفند معامله شده بوده است. ارزان‌ترین آپارتمان نقلی که طی دو هفته گذشته معامله و ثبت شده است مربوط به ملک 38 مترمربعی چهار ساله واقع در محله بهداشت منطقه 18 تهران بوده که مترمربعی یک‌میلیون و 50 هزار تومان به فروش رفته است.
    همچنین گران‌ترین معامله مربوط به ملک 49 متری 36 ساله واقع در محله گران‌قیمت پاسداران بوده که مترمربعی 19 میلیون تومان فروخته شده است. به گزارش دنیای اقتصاد، هر چند در بازار اسفند ماه نیز مثل همه ماه‌های گذشته آپارتمان‌های نقلی به دلیل تشخیص ناگزیری مالی خریداران از سوی فروشندگان، بعضا تا پنج درصد بالاتر از متوسط قیمت هر منطقه قیمت‌گذاری می‌شود، اما مشخصات ملک فروخته شده در پاسداران حاکی است که آپارتمان مذکور به‌عنوان زمین به فروش رفته و به همین خاطر قیمت‌گذاری آن با سایر قیمت‌های منطقه تا این حد بالا است. متوسط قیمت آپارتمان در پاسداران مترمربعی 10 تا 12 میلیون تومان است، اما قیمت زمین طبعا بالاتر است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی