عصر بازار

با امضای یک یادداشت تفاهم صورت گرفت؛

ژاپنی ها ۸۰۰ میلیون ین به گمرکات ایران وام می دهند

عصر اعتبار- یادداشت تفاهم کمک ۸۰۰ میلیون ینی دولت ژاپن به منظور توسعه و تجهیز گمرکات ایران، امضاء شد.

ژاپنی ها ۸۰۰ میلیون ین به گمرکات ایران وام می دهند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، یادداشت تفاهم کمک 800 میلیون ینی دولت ژاپن به منظور توسعه و تجهیز گمرکات کشورمان با اولویت تجهیز گمرک چابهار در ساختمان مرکزی گمرک ایران امضاء شد.

    هیرویاسو کوبایاشی، سفیر فوق‌العاده و تام الاختیار ژاپن در تهران و مسعود کرباسیان رییس کل گمرک ایران یادداشت تفاهم کمک بلاعوض دولت ژاپن برای تجهیز گمرکات به دستگاههای ایکس ری کانتینری جهت  تسهیل و تسریع در امور تجاری را امضا کردند.

    مسعود کرباسیان، رییس کل گمرک ایران در این مراسم با اشاره به روابط دوستانه دو کشور ایران و ژاپن تاکید کرد: روابط دوستانه فی مابین دو کشور همکاری های اقتصادی بهتری را می طلبد.

    وی افزود: سطح همکاری های های گمرکی میان ایران و ژاپن در دولت یازدهم بسیار خوب بوده به نحویکه در سالهای اخیر سه دوره آموزشی از سوی گمرک ایران برای کارکنان گمرک افغانستان با همکاری جایکای ژاپن برگزار شده است.

    کرباسیان گفت: با توجه به اینکه هفتمین اجلاس روسای گمرکات کشورهای عضو اکو به نحو شایسته ای از سوی گمرک ایران امسال  برگزار گردید، جایکای ژاپن  آمادگی خود را برای  برگزاری دوره های آموزشی برای اعضای اکو به کمک ایران را اعلام نمود که جای تقدیر و تشکر را دارد.

    رییس کل گمرک ایران ادامه داد: بر اساس ارزیابی های دفتر منطقه ای مبارزه با تخلفات سازمان جهانی گمرک، گمرک ایران یکی از گمرکات برتر در مبارزه و کشف مواد مخدر و کالاهای قاچاق بوده به طوریکه در سال گذشته گمرک ایران موفق به کشف 290 تن مواد مخدر و پیش ساز های سنتی و صنعتی شد که بخش عمده آنرا قاچاقچیان قصد داشتند به کشورهای افغانستان و پاکستان ترانزیت نمایند.

    همچنین سفیر تام الاختیار ژاپن در تهران در این مراسم گفت:دولت ژاپن اهمیت خاصی برای برجام قایل بوده و  بیش از پیش مایل به گسترش روابط با ایران است.

    هیرویاسو کوبایاشی ادامه داد: اعطای تسهیلات بلاعوض 800 میلیون ینی ژاپنی ها برای تجهیز گمرکات ایران نیز در همین راستا صورت گرفته است.

    موسسه جایکا کشور ژاپن در بررسی‌های صورت گرفته  با توجه به اقداماتی که در دولت و گمرک ایران مورد ارزیابی قرار داده که به طور جدی و مستمر با تخلفات برخورد می‌شود، 800 میلیون ین (معادل 6.7 میلیون دلار) به صورت وام بلاعوض به گمرک ایران اختصاص داده تا دستگاه ایکس ری خریداری کند. ‌کنترل مرزی، ظرفیت سازی برای بازرسی و همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی در خصوص مبارزه با مواد مخدر و مواد شیمیایی غیرقانونی از جمله مواردی است که طرف‌ ژاپنی برای مقابله با آن مد نظر دارد.

    جایکا یک سازمان دولتی مستقل بین‌المللی در ژاپن است که در زمینهٔ توسعه به دولت ژاپن و همچنین کشورهای در حال توسعه کمک می‌کند و سعی دارد که از این طریق به مبارزه با مشکلات بپردازد.

    کمک به برنامه احیاء‌دریاچه ارومیه از طریق مشارکت جوامع محلی با اجرای برنامه های کشاورزی پایدار و حفظ تنوع زیستی، حمایت و کمک انسان دوستانه به پناهندگان افغانی در ایران، کنترل مرزی، ظرفیت سازی برای بازرسی و همکاری منطقه ای  و بین‌المللی در خصوص مبارزه با مواد مخدر و مواد شیمیایی غیرقانونی، مبارزه با پول شویی و مبارزه با تامین مالی برای تروریسم در جهت استانداردها و موازین سازمان ملل متحد و خط مشی FATF و ارتقاء‌جامع صنایع بندر چابهار به بازار جهانی از جمله اقداماتی است که این موسسه قصد دارد در ایران انجام دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو