عصر بازار

همتی:

مدیریت ریسک باید جدی گرفته شود

عصر اعتبار- رئیس کل بیمه مرکزی از همه بیمه گران خواست، مدیریت ریسک را جدی بگیرید.

مدیریت ریسک باید جدی گرفته شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر اعتبار» به نقل از  ایلنا، عبدالناصر همتی گفت: با توجه به نقش اساسی صنعت بیمه در بقای چرخه اقتصادی کشور، اهمیت ارزیابی ریسک بیش از پیش احساس می شود.

    وی افزود: در زمان بروز خسارت، همه نگاه ها به سمت صنعت بیمه خواهد بود و به همین منظور وظیفه صنعت بیمه است که در مراحل اولیه و قبل از صدور بیمه نامه با بازدید کارشناسی نسبت به ارزیابی صحیح ریسک اقدام کند.

    همتی گفت: عدم رعایت موارد ایمنی را جهت پیشگیری از خسارت احتمالی اعلام و در ارزیابی ریسک، لحاظ کنید.

    بنابراین گزارش بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران هم از شهروندان خواسته است  قبل از سفر از بیمه خود مطمئن شوند.

    بر اساس قانون‌ اصلاح قانون بیمه‌ شخص ثالث تمامی دارندگان‌ وسایل‌ نقلیه‌ موتوری‌ زمینی‌ مسئول‌ جبران‌ خسارتهای‌ بدنی‌ و مالی ‌هستند که‌ بر اثر حوادث ‌وسایل‌ نقلیه‌ یا محصولات‌ آنها به‌ اشخاص‌ ثالث‌ وارد می‌شود ، بنابر این‌ موظفند مسئولیت‌ خود را حداقل به میزان دیه مرد مسلمان در ماه حرام بیمه‌ کنند.

    چنانچه حادثه رانندگی و فوت زیاندیده هر دو در ماه های حرام اتفاق افتد، بر اساس قانون مجازات اسلامی، میزان دیه یک سوم بیشتر از ماه های عادی خواهد بود.

    هرگاه در حادثه رانندگی سبب وارد شدن خسارت به دیگران شوید، باید خسارت اشخاص زیاندیده را جبران کنید.

    با خرید بیمه نامه شخص ثالث، شرکت بیمه به جای شما این گونه خسارت ها را جبران می کند.

    داشتن بیمه نامه شخص ثالث برای دارندگان همه وسایل نقلیه موتوری ( اعم از موتورسیکلت، سواری، مسافری و بارکش) اجباری است و هدف از آن حمایت از اشخاص زیاندیده در حوادث رانندگی است.

    پیش از استفاده از هر وسیله نقلیه موتوری، اول بیمه نامه مسئولیت شخص ثالث آن را بازبینی کنید تا از اعتبار آن برای پوشش خسارت جانی و مالی حوادث احتمالی مطمئن شوید.

    داشتن بیمه نامه شخص ثالث برای همه وسایل نقلیه موتوری (موتور سیلکت و انواع خودرو ) اجباری است؛ حرکت وسایل نقلیه موتوری بدون داشتن بیمه نامه شخص ثالث ممنوع است.

    مأموران راهنمایی و رانندگی و پلیس راه وسایل نقلیه بدون بیمه نامه را متوقف و راننده متخلف را ملزم به پرداخت جریمه می کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی