عصر بازار

قائم مقام بانک مرکزی:

اشراف کامل بانک مرکزی بر وضعیت بانک ها

عصر اعتبار- قائم مقام بانک مرکزی، با رد ادعای ورشکستگی بانک ها که هر از چند گاهی در فضای مجازی منتشر می شود، گفت: بانک مرکزی بر وضعیت بانک ها وقوف و اشراف کامل دارد.

اشراف کامل بانک مرکزی بر وضعیت بانک ها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، اکبر کمیجانی اظهار کرد: با ادبیات ورشکستگی برای بانک ها موافق نیستم، زیرا برخی بانک ها مشکلاتی از نظر کمبود سرمایه، مطالبات غیرجاری و بالاتر از استانداردهای بین المللی دارند.
    وی با اشاره به تلاش دولت و مجلس برای رفع مشکلات نظام بانکی تاکید کرد: در دو سال اخیر بانک مرکزی به کمک دولت و مجلس به سرعت این چالش ها را مطالعه کرده و سیاست های اصلاحی را در پیش گرفته است.
    کمیجانی تاکید کرد: موضوع ورشکستگی بانک ها با سایر شرکت ها متفاوت است و در قوانین مدنی و قانون تجارت تدابیری را قبل از ورشکستگی دیده است که می توان به اصلاح ساختاری، تجمیع یا ادغام اشاره کرد.
    قائم مقام بانک مرکزی تصریح کرد: بانک مرکزی در بررسی کارشناسی خود با وقوف کامل از وضعیت بانک ها تدابیر لازم و اصلاح ساختاری را در دست انجام دارد که از جمله می توان به تبصره های 35 و 36 قانون اصلاح قانون بودجه 1395 کل کشور اشاره کرد.
    وی یادآور شد: این 2 تبصره به دولت اجازه می دهد از محل مازاد حاصل از ارزیابی دارایی خارجی بانک مرکزی در مقطع پایان 91 (تسعیر ارز) برای افزایش سرمایه بانک های دولتی و برخی بانک های خصوصی شده، استفاده کند.
    کمیجانی تاکید کرد: این به مقدار زیادی برای اصلاح سرمایه و نسبت کفایت سرمایه بانک ها موثر خواهد بود.
    عضو هیات عامل بانک مرکزی یادآور شد: در لایحه بودجه سال آینده نیز برای افزایش سرمایه بانک های ملی، سپه و مسکن از محل ذخایر خاصی که نزد بانک مرکزی دارند، پیش بینی های لازم انجام شده است.
    در هفته های اخیر، در فضای مجازی و به ویژه شبکه های اجتماعی موضوع ورشکستگی برخی بانک ها مطرح می شود که این مطالب از سوی بانک ها تکذیب شده است.
    به نظر می رسد انتشار صورت های مالی سال 1394 بانک ها بر اساس استانداردهای جدید گزارشگری مالی و منفی شدن ترازنامه ها، سبب شده تا شایعه ورشکستگی بانک ها با شدت بیشتری در فضای مجازی دنبال شود.
    بانک مرکزی برای بازگشت نظام بانکی ایران به مراودات بین المللی پیش از تحریم ها و خروج نظام بانکی از بحران، رعایت این استانداردها را ضروری می داند.
    استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی (IFRS) به مجموعه‌ای از استانداردهای حسابداری گفته می‌شود که توسط هیات استانداردهای حسابداری بین‌المللی (IASB) تدوین شده ‌است؛ این استانداردها زبان جهان شمول برای شرکت ها برای ورود به عرصه تجارت جهانی به حساب می آید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو