عصر بازار

جهانگیری:

اقتصاد ایران در سال ۹۵مقاومتی تر شده است

عصر اعتبار- معاون اول رییس جمهوری در نامه ای خطاب به رییس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: بر اساس شواهد، حقایق و آمارهای رسمی و گزارش های مدیران، اقتصاد ایران در پایان سال ۱۳۹۵ در مقایسه با آغاز سال و سال های قبل مقاومتی تر شده است.

اقتصاد ایران در سال ۹۵مقاومتی تر شده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در نامه خود به آیت الله احمد جنتی، تصریح کرده است: مخاطب سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی همه ارکان نظام بودند و در این میان دولت به رغم سازماندهی ویژه و اهتمام گسترده به موضوع، همواره مورد استیضاح کسانی قرار می گیرد که خود نیز بایستی پاسخگوی اقدامات خود باشند و به رهبری بزرگوار و ملت شریف توضیح دهند که در تحقق این سیاست ها چه اقداماتی انجام داده اند.
    متن کامل نامه اسحاق جهانگیری به شرح ذیل است:
    بسمه تعالی
    حضرت آیت الله جنتی (دام توفیقه)
    رییس محترم مجلس خبرگان رهبری
    سلام علیکم
    با سلام و تحیات؛ پیرو فرمایشات حضرتعالی در افتتاحیه اجلاس اخیر درباره عملکرد دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی، به عنوان فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی و به نمایندگی از خیل عظیم نیروهای خدوم و پرتلاش در دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی و فعالان بخش خصوصی گزارش کوتاهی از دستاوردهای کم نظیر ستاد در موضوع اقتصاد مقاومتی را به استحضار می رساند و استدعا دارد که دستور فرمایید در همین اجلاسیه قرائت شود.
    انتظار بود در اجلاسیه ای که به این موضوع مهم و از جمله معیشت مردم پرداخته می شود، این امکان برای متولیان اجرایی که با دشواری های فراوان و محدودیت های گسترده، تحقق فرمایش مقام معظم رهبری و بهبود معیشت مردم راکه متاسفانه در طی سال های قبل از استقرار این دولت آسیب های جدی دیده بود، در چارچوب سیاست های ابلاغی و اولویت های تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری در آغاز سال 1395 در دستورکار خود قرار داده و به استناد گزارشی که تقدیم می شود، عملکردی فراتر از حد انتظار داشته اند، ‌فراهم می شد تا گزارشی را به استحضار خبرگان محترم برسانند.
    اینجانب با آگاهی از دستور جلسه اخیر از طریق معاون امور مجلس رییس جمهور، آمادگی برای حضور در اجلاس و پاسخگویی به نمایندگان محترم را اعلام کردم که به قرار اطلاع در این اجلاسیه میسر نشد.
    اکنون با احترام به جایگاه رفیع و منزلت ارزنده آن مجلس محترم، آمادگی ارایه گزارشی دقیق و تفصیلی از عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی را اعلام می دارم و ضمن تقدیم گزارش خلاصه ای به پیوست به عنوان مسئول این حرکت اطمینان می دهم که بر اساس شواهد، حقایق، آمارهای رسمی و گزارش های میدانی اقتصاد ایران در پایان سال 1395 در مقایسه با آغاز سال و سال های قبل، مقاومتی تر شده است و استمرار این سیاست راهبردی مهمترین اولویت دولت خواهد بود.
    البته پرواضح است که ترمیم بیماری های مزمن و دیرپای اقتصاد ایران همدلی، همکاری و مشارکت بیشتر و زمان طولانی تری می طلبد که در پرتو رهبری های مقام معظم رهبری و تلاش همه ارکان نظام دست یافتنی است.
    استحضار دارید مخاطب سیاست های ابلاغی همه ارکان نظام بودند و در این میان دولت علیرغم سازماندهی ویژه و اهتمام گسترده به موضوع، همواره مورد استیضاح کسانی قرار می گیرد که خود نیز بایستی پاسخگوی اقدامات خود باشند و به رهبری بزرگوار و ملت شریف توضیح دهند که در تحقق این سیاست ها چه اقداماتی انجام داده اند.
    در پایان انتظار دارم که برای جبران حق تضییع شده خیل عظیم فعالان که با وفاداری به رهنمودهای مقام معظم رهبری تلاش گسترده ای انجام داده اند، به نحو شایسته اقدام فرمایند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو