عصر بازار

ایران و اوکراین سند تفاهم گسترش همکاری اقتصادی امضا کردند

عصر اعتبار- در پایان ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و اوکراین ، بین دو کشور سند یادداشت تفاهم گسترش همکاری‌ها امضاء شد.

ایران و اوکراین سند تفاهم گسترش همکاری اقتصادی امضا کردند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، در پایان ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و اوکراین، بین دو کشور  سند یادداشت تفاهم گسترش همکاری‌ها امضاء شد.

    این سند که روز جمعه با حضور محمد بهشتی منفرد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین امضاء شد، در برگیرنده توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های کشاورزی، سرمایه گذاری و مالی، تجاری، اتاق‌های بازرگانی، صنعتی و معدنی، فولاسازی، ماشین آلات، زمین شناسی، بانکی، نفت و گاز، پتروشیمی، حمل و نقل، گردشگری، بهداشت، ورزش و جوانان، ارتباطات و خدمات مشاوره مهندسی است.

    محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس هیات ایرانی ضمن قدردانی از برنامه ریزی مناسب طرف اوکراینی برای هیات ایرانی، ابراز امیدواری کرد: برگزاری این اجلاس بتواند مسیر جدیدی در همکاری های دو کشور بگشاید.

    وی همچنین زمینه‌های مشترک همکاری‌های دو کشور به ویژه در بخش کشاورزی را فراوان توصیف و بر لزوم بهره مندی از این اشترکات در راستای منافع دو ملت تاکید کرد.

    در این نشست همچنین ناسالیک، وزیر انرژی و ذغال سنگ اوکراین ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این اجلاس اعلام کرد که نتیجه نشست، چشم انداز روشنی در مناسبات دو کشور خواهد داشت.

    وی اعلام کرد: مقامات اوکراینی به گسترش روابط با ایران علاقه دارند و باید تلاش کرد از همه ظرفیت‌های موجود در این راستا استفاده شود.

    بر اساس این گزارش، روز گذشته نیز نشست مشترک بازرگانان و فعالان اقتصادی ایران و اوکراین با حضور محمود حجتی در شهر کی یف برگزار شد که در آن، شماری از مقام های کشاورزی، اقتصادی و صنعتی اوکراین، سرگئی بوردیلیاک سفیر این کشور در ایران و سفیر جمهوری اسلامی حضور داشتند.

    رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌ها در این نشست، ضمن برشمردن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو کشور به ویژه در بخش کشاورزی، خواستار تلاش دو طرف برای توسعه و گسترش بیش از پیش مناسبات در زمینه‌های مرتبط شد.

    براساس برنامه اعلام شده، در جریان سفر چهار روزه؛ وزیر جهادکشاورزی و هیات 40 نفره همراه که از چهارشنبه آغاز شده، افزون بر نشست کمیسیون مشترک مذاکرات با مقام های اوکراینی، برنامه های بازدید از واحدهای مختلف تولیدی تدارک دیده شده است.

    ملاقات با معاون اول نخست وزیر و وزیرتوسعه اقتصای، وزیر انرژی و ذغال سنگ، وزیر کشاورزی و مواد غذایی و برخی دیگر از مقام های اوکراین و بازدید از چند مجموعه کشاورزی، باغداری و دامپروری اوکراین نیز از جمله برنامه های اعلام شده است. ‌

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو