عصر بازار

اسکناس نو از فردا توزیع می‌شود نه امروز

عصر اعتبار- گر چه اعلام اولیه بانک مرکزی برای توزیع اسکناس‌های نو شب عید از ۲۱ اسفندماه بود و حتی در برخی از خبرها اعلام شده که امروز توزیع انجام می‌شود، اما آخرین توضیحات دریافتی بانک مرکزی حاکی از آن است که بانک‌های منتخب از فردا شروع به توزیع اسکناس نو خواهند کرد.

اسکناس نو از فردا توزیع می‌شود نه امروز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بانک مرکزی برای امسال هم به روال سال‌های گذشته در روزهای پایانی اسفندماه توزیع اسکناس نو را برای تامین نیاز مردم در ایام عید در دستور کار قرار داد و از این رو برخی بانک‌ها انتخاب شدند تا در سراسر کشور نسبت به این موضوع اقدام کنند.

    بر این اساس در هفته‌های اخیر رحیمی - رئیس اداره نشر و ریالی بانک مرکزی - اعلام کرد که از روز 21 اسنفدماه این توزیع انجام می‌شود و بر اساس آنچه پیش‌بینی شده حدود 900 میلیارد تومان در استان‌ها و 700 میلیارد تومان در تهران در قالب اسکناس‌های 2000، 5000 و 10000 تومانی توزیع می‌شود. اما در اطلاعیه بعدی که بانک مرکزی منتشر کرد، عنوان شد که از روز 22 تا 26 این ماه اسکناس نو در شعب منتخب توزیع خواهد شد.

    این در حالی است که در برخی خبرها آمده که توزیع اسکناس‌های نو از امروز-شنبه- انجام می‌شود در حالی که پیگیری موضوع از بانک مرکزی با این توضیح همراه بود که با توجه به ترافیک کاری بانک‌ها در روز شنبه با توافق انجام شده قرار بر این است که توزیع اسکناس از فردا-یکشنبه- یعنی 22 اسفند شروع شود.

    بنابراین متقاضیان اسکناس‌های نو می‌توانند در زمان تعیین شده با مراجعه به شعب منتخب بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، اقتصاد نوین، سینا، پست‌بانک و پارسیان نسبت به دریافت اسکناس‌های نو اقدام کنند. هر نفر می‌تواند با در دست داشتن کارت ملی و مراجعه به شعب تعیین شده یک دسته 100 تایی اسکناس 5000 تومانی و یک دسته 2000 تومانی دریافت کند. اسکناس 10000 تومانی که قبلا اعلام شده بود، توزیع می‌شود نیز از این مجموعه حذف شده و ظاهرا در دستگاه‌های خودپرداز اسکناس‌های از این نوع قرار می‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی