عصر بازار

توافق با سازمان امور مالیاتی برای پذیرش اظهارنامه واحدهای کوچک و متوسط

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: به دلیل رشد منفی صنعت در سال ۹۴ به سازمان امور مالیاتی پیشنهاد دادیم اظهارنامه بنگاه‌های کوچک و متوسط به عنوان مالیاتی قطعی پذیرفته شود و توافق‌ اولیه صورت گرفت که موجب آرامش در بخش صنعت خواهد شد.

توافق با سازمان امور مالیاتی برای پذیرش اظهارنامه واحدهای کوچک و متوسط
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، مسعود خوانساری صبح امروز در آیین هم‌اندیشی با اصحاب رسانه که در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، به اقدامات انجام شده اتاق تهران در سال 95 اشاره‌ای کرد و گفت: یکی از مهمترین کارهایی که امسال انجام داده‌ایم، شفافیت در صدور کارت بازرگانی است و اکنون دیگر کمتر می‌شنوید که کارت بازرگانی یک‌بار مصرف در اتاق تهران صادر شده باشد و با این کار سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی به حداقل رسیده است.

    وی با اشاره به اینکه 50 درصد کارت‌های بازرگانی اکنون به صورت غیر حضوری تمدید می‌شود، تصریح کرد: تعداد صاحبان کارت بازرگانی از 14 هزار نفر در اتاق تهران به 16 هزار نفر رسیده و بنا داریم آن را به 20 هزار نفر برسانیم، اما پیش‌شرط ما برای افرادی که می‌خواهند، برای نخستین بار کارت بازرگانی بگیرند، این است که کلاس‌های آموزشی حرفه‌ای را طی کنند و آموزش‌های واقعی صورت می‌گیرد و پس از آن فرد قبل از دریافت کارت بازرگانی باید آزمون بدهد که با این کار 20 درصد ریزش خواهیم داشت.

    رئیس اتاق بازرگانی تهران همچنین از توافق با سازمان فنی و حرفه‌ای و وی‌فی اتاق اتریش خبرداد و گفت: توافقنامه 3 جانبه‌ای را به امضاء رسانده‌ایم که از سال جدید آموزش مهارت‌های حرفه‌ای برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی به طور رسمی ارائه می‌شود.

    خبر جالب دیگر رئیس اتاق بازرگانی تهران از فعال کردن بیمارستان بازرگانان که از سال 1329 به اتاق تهران وقف شده بود، حکایت داشت و خوانساری در مورد آن گفت: این بیمارستان پس از انقلاب به کمیته امداد واگذار شده بود که از 3 ماه پیش آن را تحویل گرفته‌ایم و امیدواریم با بازسازی آن بتوانیم خدمات درمانی خوبی را ارائه کنیم.

    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی تهران با بیان اینکه در سال جدید 10 اولویت کاری برای اتاق تهران تعریف کرده‌ایم، تصریح کرد: 3 فعالیت در حوزه مالیاتی که مالیات تسعیر ارز 3 سال متوالی مشکل بخش خصوصی بود، به خصوص صادر کنندگان با آن دست به گریبان بودند و در 4 ماه اخیر این مشکل حل شده است.

    وی افزود: همچنین مالیات بر ارزش افزوده از سال 91 چالش صادرکنندگان بود که برگشت داده نمی‌شد، اما اکنون 80 درصد آن بلافاصله برگشت داده می‌شود و 20 درصد دیگر پس از بررسی دفاتر خواهد بود.

    خوانساری با اشاره به رشد منفی صنعت در سال 94 گفت: به سازمان امور مالیاتی پیشنهاد داده‌ایم که واحدهایی کوچک و متوسط به این دلیل ممیزی نشوند و توافق اولیه‌ای در این زمینه صورت گرفته که اگر اجرا بشود، موجب آرامش در بخش صنعت خواهد بود و ممیزان مالیاتی فرصت پیدا می‌کنند، تا مؤدیان جدید مالیاتی را پیدا کنند.

    بخش دیگر صحبت‌های رئیس اتاق بازرگانی تهران به وضعیت سازمان تامین اجتماعی و مشکلات اساسی با این حوزه اختصاص یافت و گفت: در حوزه تأمین اجتماعی 3 مشکل اساسی داریم که یکی از آنها بازرسی کارگاه‌ها تا 6 ماه بازگشت به عقب باشد. مضاف بر آن در سالیان گذشته مدام به بنگاه‌ها فشار آوردند و از همه نوع خرید و فروش بیمه اخذ کنند، دیگر آنکه ترکیب هیأت‌های بدوی و تجدیدنظر متشکل از یک نفر از اتاق تهران، یک قاضی و 2 نفر از سازمان تأمین اجتماعی هستند که عملاً رأی را به نفع آنها صادر می‌کند.

    خوانسازی خاطرنشان کرد: تاکنون سازمان تأمین اجتماعی پذیرفته که بازرسی از کارگاه‌ها و بازگشت به عقب را تا یکسال انجام دهد، اما ما می‌گوییم که طبق قانون تا 6 ماه بیشتر نمی‌توانند به عقب برگردند.

    وی همچنین به برخی حرف و حدیث‌ها در مورد بازرگانان مبنی بر اینکه می‌خواهند نرخ ارز افزایش یابد، تصریح کرد: در 2 سال گذشته ما به دنبال تک نرخی کردن ارز بودیم، اما این به معنای افزایش قیمت آن نیست، بلکه می‌گوییم نرخ ارز مانند بقیه کالاها باید قیمت واقعی خود را پیدا کند و این مسئله در اقتصاد شفافیت بیشتری به وجود خواهد آورد.

    صبح امروز، هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران به مناسب سال نو هم‌اندیشی با اصحاب رسانه برگزار کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو