عصر بازار

جمعیت بیکاران به ۱۳میلیون نفر رسید؛

رکود عمیق در بزرگترین اقتصاد آمریکای جنوبی

عصر اعتبار- موسسه آماری IBGE اعلام کرد اقتصاد برزیل در سال ۲۰۱۶ نه تنها رشد مثبتی نداشته است بلکه ۳.۶ درصد رشد منفی را نیز تجربه کرد.

رکود عمیق در بزرگترین اقتصاد آمریکای جنوبی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، این آمار نشان می دهد اقتصاد برزیل برای دومین سال پیاپی رشد منفی داشته و عملا وارد بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین رکود اقتصادی تاریخ این کشور شده است.

    اقتصاد برزیل در سه ماهه پایانی سال 2016 رشد منفی 0.9 درصدی را نسبت به سه ماهه قبل از آن تجربه  کرد که نسبت به پیش بینی 0.5 درصدی کارشناسان حدود دو برابر بدتر بوده است.

    این رشد منفی 0.9 درصدی، رشد اقتصادی سالانه این کشور را به 3.6 درصد منفی رساند که تقریبا با 3.8 درصد منفی سال 2015 در این کشور برابر بوده است.

    به گفته نیل شیرینگ، یکی از کارشناسان و مدیران ارشد موسسه کاپیتال اکونومیس، در واقع، تولید ناخالص داخلی برزیل به منفی 9 درصد پیش از رکود رسیده است.

    وی ادامه داد این بدترین رکود در تاریخ برزیل محسوب می شود.

    این رکود دو ساله باعث شده است که تعداد افراد بیکار در برزیل 76 درصد افزایش یافته و به 13 میلیون نفر برسد.

    در حالی که برزیل تنها چند سال پیش یکی از کشورهای با بیشترین رشد اقتصادی در جهان بود، کاهش قیمت نفت و انرژی در بازار جهانی در کنار بحران سیاسی در این کشور باعث شد تا این کشور درگیر رکود شدید شود.

    رسوایی سیاسی مرتبط با رئیس جمهور این کشور و همچنین برخی از بزرگترین شرکت های حاضر در برزیل باعث شد تا سطح اطمینان سرمایه گذاران در این کشور کاهش یابد.

    برخی کارشناسان اقتصادی و همچنین وزیر اقتصاد فرانسه معتقدند رکود اقتصادی برزیل به زودی تمام خواهد شد و این کشور به سمت بهبود اقتصادی پیش خواهد رفت.

    شرینگ گفت برخی عوامل رکود اقتصادی در این کشور آمریکای لاتین برطرف شده و شاید سه ماهه پایانی سال 2016 پایان رکود بزرگ در این کشور باشد چرا که تولید خودروی برزیل افزایش یافته و تورم رو به کاهش گذاشته است اما انتشار آمار اخیر نشان داد این پیش بینی ها محقق نشده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو