عصر بازار

پارلمان انگلیس درباره تبعات مخرب اقتصادی و اعتباری «برگزیت» هشدار داد

عصر اعتبار- یک کمیته فراحزبی پارلمان بریتانیا هشدار داد مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می‌تواند برای دو طرف تبعات مخرب در زمینه‌ اقتصادی و همچنین وجهه بین‌المللی طرفین،‌ داشته باشد.

پارلمان انگلیس درباره تبعات مخرب اقتصادی و اعتباری «برگزیت» هشدار داد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، در آستانه شروع فرآیند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، جمعی از نمایندگان پارلمان این کشور در گزارشی گفتند که ترزا می نخست وزیر، به دلیل بی‌برنامگی و عدم چشم‌انداز واقعی برای برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) در خطر شکست این مذاکرات قرار دارد.

    به نوشته روزنامه گاردین، کمیته روابط خارجی پارلمان بریتانیا در این گزارش تاکید کرد، خانم می چشم‌انداز مناسبی از مذاکرات دوساله خروج این کشور از اتحادیه اروپا ندارد و به همین دلیل مذاکرات خروج، ممکن است بدون هیچ توافقی به پایان برسد.

    در ادامه این گزارش فراحزبی آمده، دولت همواره گفته است از مذاکراتی که به توافق بد می‌انجامد خارج خواهد شد که این بدان معناست دولت باید آماده عدم دستیابی به توافق در این مذاکرات نیز باشد و برای چگونگی کنار آمدن با آن شرایط برنامه‌ریزی کند.

    این کمیته معتقد است، مذاکرات برگزیت به دلایل متعددی امکان شکست خواهد داشت که از آن جمله ضرر اقتصادی بزرگی برای بریتانیا است که اتحادیه اروپا هم از آن مصون نخواهد بود.

    در این گزارش به دو طرف هشدار داده شده است، نتیجه انتخابات می‌تواند برای وجهه و اعتبار بین‌المللی بریتانیا و اتحادیه اروپا مخرب باشد و جزء منافع ملی و منافع اتحادیه اروپاست که از چنین نتیجه‌ای اجتناب شود.

    اکثریت مردم بریتانیا در روز سوم تیر ماه سال جاری با حضور در همه‌پرسی، رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند اما فرآیند خروج که مذاکراتی دو ساله است، هنوز شروع نشده و قرار است روز پانزدهم مارس به جریان بیافتد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی