عصر بازار

ایران و عمان، تفاهم نامه همکاری بانکی امضا کردند

عصر اعتبار- تفاهم نامه همکاری بین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و عمان با هدف افزایش همکاری های بانکی امروز به امضای روسای کل بانک مرکزی دو کشور رسید.

ایران و عمان، تفاهم نامه همکاری بانکی امضا کردند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، جلسه مشترک بانک های مرکزی ایران و عمان با حضور برخی از بانک های تجاری دو کشور برگزار شد.
    در این جلسه، رییس کل بانک مرکزی ضمن ابراز خرسندی از حضور «حمود بن سنجور» رییس کل بانک مرکزی عمان و «بدر بن حمد البوسعیدی» قائم مقام وزیر امور خارجه عمان در ایران، گفت: در حال حاضر فرصت مناسبی برای ارتباط و مذاکره بین بانک های کشور ایران و عمان به وجود آمده و این موضوع می تواند زمینه ساز همکاری های آینده باشد.

    سیف افزود: خوشبختانه روابط سیاسی دو کشور سابقه طولانی دارد اما متناسب با این روابط سیاسی، روابط اقتصادی گسترش نیافته و ما باید برای رسیدن روابط بانکی به سطح مورد انتظار، برنامه ریزی کنیم.
    رییس شورای پول و اعتبار، روابط بانکی را پیش نیاز روابط اقتصادی و تجاری دانست و گفت: امیدوارم جلسه امروز آغاز کار باشد و ما بتوانیم بستر لازم را برای توسعه روابط بانکی و متعاقب آن روابط تجاری بین دو کشور فراهم کنیم.
    وی تاکید کرد: ما پیش بینی کردیم اینگونه جلسات را هر شش ماه یکبار بین دو گروه برگزار کنیم تا بتوانیم موانع و مشکلات احتمالی گسترش روابط را بررسی کنیم.

    انجمن بانکداران دو کشور ارتباطات بیشتری داشته باشند
    حمود بن سنجور رییس کل بانک مرکزی عمان نیز در این جلسه ضمن تشکر از رییس کل بانک مرکزی ایران، ملاقات بانکداران ایرانی و عمانی را فرصت منحصر به فرد برای تبادلات بانکی و گسترش ارتباطات دانست و گفت: ما باید روابط بانکی را به سطح مورد انتظار برسانیم چرا که روابط دیپلماتیک دو کشور در سطح مطلوبی قرار دارد.
    رییس کل بانک مرکزی عمان در این جلسه از بانکداران دو کشور خواست روابط فی مابین را به بالاترین سطح ارتقا دهند.
    وی افزود: امضای تفاهم نامه همکاری بین بانک مرکزی ایران و عمان می تواند زمینه همکاری ها را بیش از پیش فراهم کند. همچنین برای گسترش روابط می توان از ظرفیت انجمن بانکداران عمان و شورای عالی هماهنگی بانک های دولتی و کانون بانک ها و موسسات خصوصی در ایران بهره برد.
    حمود بن سنجور از علاقه مندی عمان برای گشایش شعب بانکی در ایران خبر داد و گفت: بانک های صادرات و ملی ایران از گذشته در عمان فعال بودند و ما منتظر فعالیت بانک های عمانی در ایران هستیم.
    رییس کل بانک مرکزی عمان تاکید کرد: بانک مرکزی عمان و ایران تلاش زیادی می کنند تا هماهنگی بین نظام بانکی دو کشور به سطح حداکثر برسد.

    روابط سیاسی بین ایران و عمان مبتنی بر اعتماد متقابل است
    بدر بن حمد البوسعیدی قائم مقام وزیر امور خارجه عمان با بیان اینکه درخصوص گسترش روابط بانکی بین دو کشور خوش بین است، گفت: روابط سیاسی بین ایران و عمان مبتنی بر اعتماد متقابل است و همکاری های نظام بانکی می تواند به تداوم همکاری های تجاری و اقتصادی دو کشور منجر شود.
    قائم مقام وزیر امور خارجه عمان تاکید کرد: برگزاری این جلسه می تواند زمینه ای برای همکاری های آینده باشد چرا که ما خود را به برقراری روابط بانکی و تجاری با ایران، متعهد می دانیم و به رفع هرگونه موانع بر سر راه همکاری ها کمک می کنیم.

    بانک های مرکزی دو کشور برای گسرش روابط بانکی تلاش می کنند
    مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به جلسه 9 ماه گذشته دو طرف در عمان و توافقات صورت گرفته، گفت: در آن جلسه توافق شد روابط ایران و عمان به سطح مورد نظر مقامات سیاسی دو کشور ارتقا یابد. برای تحقق چنین روابطی، تلاش های زیادی باید انجام شود که از آن جمله، رفع کامل موانع بانکی است.
    قائم مقام وزیر امور خارجه ایران افزود: خوشحالم بعد از 9 ماه،‌ پایه های همکاری دو کشور در حال شکل گیری است و بدون تردید در صورت عدم وجود روابط بانکی، فعالیت های تجاری و اقتصادی به سطح مطلوب نمی رسد.
    سرمدی درخصوص نقش بانک های مرکزی دو کشور برای گسترش روابط و رسیدن به سطح مطلوب، خاطرنشان کرد: بانک های مرکزی ایران و عمان می توانند به سیستم بانکی دو کشور برای افزایش سطح همکاری ها اطمینان دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو