عصر بازار

مهلت نام نویسی در طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی تمدید نمی شود

عصر اعتبار- جانشین سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: مهلت پرداخت جریمه غیبت سربازی که تا پایان اسفندماه امسال اعلام شده بود، تمدید نمی شود.

مهلت نام نویسی در طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی تمدید نمی شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا افزود: اجرای این طرح در سال آینده در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است.
    وی اضافه کرد: چنانچه متقاضیان ثبت نام در این طرح تا پایان اسفندماه نام نویسی کنند با قیمت های مصوب امسال باید جریمه های خود را پرداخت کنند چرا که به ازای هر یک سال غیبت 10 درصد به میزان جریمه ها افزوده می شود.
    سردار کریمی با اشاره به اینکه بیش از 160 هزار تن از ابتدای سال 95 تا کنون در این طرح نام نویسی کرده اند، گفت: مشمولان طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی فرصت دارند تا زمان اعلام شده به یکی از دفاتر نظام وظیفه در استان های کشور برای نام نویسی مراجعه کنند.
    جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا اضافه کرد: افرادی که تا پایان سال برای ثبت نام اقدام می کنند باید یک سوم جریمه خود را پرداخت کنند که در این صورت این دسته از افراد شامل مقررات سال 95 می شوند.
    سردار کریمی تصریح کرد: چنانچه اجرای این قانون در سال 96 نیز تمدید شود، افرادی که امسال ثبت نام نکرده و واریزی نداشته اند، 10 درصد به مبالغ جریمه آنان اضافه خواهد شد.
    وی تاکید کرد: افرادی که 30 درصد مبالغ جریمه خود را امسال واریز کنند، مشمول مقررات سال 95 می شوند و اگر این قانون در سال آینده تمدید شود، 10 درصد افزایش جریمه غیبت سربازی در سال 96، شامل این افراد نخواهد شد.
    سردار کریمی اضافه کرد: بعد از پایان ثبت نام، بررسی و راستی آزمایی ها آغاز می شود، باید پیامک ها به افراد ارسال شود، نواقص کار مورد بررسی قرار گیرد و از سوی دیگر میزان واریزی ها نیز مورد بررسی قرار گیرد.
    وی در مورد قسطی شدن پرداخت جریمه ها هم اظهارکرد: افرادی که تقاضای پرداخت قسطی جریمه ها را دارند باید ابتدا، 30درصد از مبالغ جریمه های خود را واریز و مابقی را ظرف 24 ماه پرداخت کنند.
    بر اساس بند(ط) تبصره 16 ماده واحده قانون بودجه سال 1393 مجلس شورای اسلامی افرادی که بیش از هشت سال غیبت داشته اند مشمول پرداخت جریمه خدمت سربازی می شوند.
    میزان جریمه مشمولان غایب برای معافیت از خدمت وظیفه عمومی بر اساس مدرک تحصیلی است و افراد دارای مدرک زیر دیپلم 10 میلیون تومان، دیپلم 15 میلیون تومان، فوق دیپلم20 میلیون تومان، کارشناسی 25 میلیون تومان، کارشناسی ارشد 30 میلیون تومان، دکترای غیرپزشکی 35 میلیون تومان، دکترای پزشکی 40میلیون تومان و پزشکان متخصص و بالاتر 50 میلیون تومان، جریمه می شوند.
    همچنین به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، 10 درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه می شود و مدت غیبت بیش از 6 ماه، یک سال محسوب می شود.
    مشمولان غایب متاهل براساس این قانون از پنج درصد و دارای فرزند به ازای هر فرزند از پنج درصد تخفیف کل مبلغ جریمه برخوردار می شوند.
    مجلس شورای اسلامی موضوع قسطی شدن طرح پرداخت جریمه مشمولان غیبت سربازی دارای بیش از هشت سال غیبت تا پایان سال 94 را تصویب کرد با این تفاوت که این مشمولان در سال 95 وارد سال نهم غیبت خود می شوند و میزان پرداخت جریمه آنان با اضافه شدن یک سال متفاوت خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی