عصر بازار

معاون اشتغال کمیته امداد ‌اعلام کرد

ورود ۷۰ هزار خانوار جدید به چرخه حمایتی کمیته امداد

عصر اعتبار- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور گفت: امسال، ۱۵۰ هزار خانواده تحت‌پوشش کمیته امداد با توانمندسازی اقتصادی، به خودکفایی رسیدند و ۷۰ هزار خانواده جدید نیز وارد چرخه حمایتی کمیته امداد شدند.

ورود ۷۰ هزار خانوار جدید به چرخه حمایتی کمیته امداد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد امید در همایش اشتغال و تجلیل از مددجویان کارآفرین برتر کمیته امداد شهرستان گرمسار در فرهنگسرای خورشید تابان شهر گرمسار برگزار شد با بیان اینکه توانمندسازی اقتصادی و خودکفایی مددجویان براساس نیازسنجی، استعدادسنجی، مشاوره شغلی، ارائه آموزش های فنی و حرفه ای، ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل انجام می شود، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون، 150 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد با توانمند سازی اقتصادی، به خودکفایی رسیدند.

    وی با بیان اینکه بانک‌های عامل در کمک به محرومان و ایجاد اشتغال پایدار برای نیازمندان جویای کار پیشتاز بوده اند، افزود: در برنامه بودجه سال ٩٥ یک هزار میلیارد تومان منابع بانکی برای اشتغال مددجویان در نظر گرفته شده بود که با همکاری بانک‌ها و دولت تا 15 اسفند ماه سال‌جاری، 100 درصد از مبلغ تعیین شده محقق شد.

    امید با بیان اینکه بودجه کمیته امداد از منابع بانکی در سال آینده نسبت به سال ٩٥ ، دو برابر افزایش یافته است، گفت: در بودجه سال 96، مجلس دو هزار و 100 میلیارد تومان تصویب کرده است که هزار میلیارد آن از صندوق قرض الحسنه کمیته امداد تامین خواهد شد.

    وی افزود: مجلس از صندوق توسعه ملی،20 درصد از بودجه پنج هزار میلیارد تومانی را به اشتغال روستاییان اختصاص می‌دهد که در صورت تحقق این امر، اعتبار کمیته امداد در بخش اشتغال به 4500 میلیارد تومان خواهد رسید که در این صورت، امکان ایجاد اشتغال برای 180 هزار نفر  از مددجویان وجود دارد.

    معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور، اشتغال‌های کوچک را راه برون‌رفت از معضل بیکاری دانست و گفت: اشتغال بزرگ و سنگین هزینه بسیار بالایی را از اقتصاد کشور مطالبه می‌کند و اشتغال‌زایی پایینی به نسبت سطح اعتبارات دریافتی دارد.

    وی افزود: در کشورهای تراز اول و صنعتی در دنیا نرخ اشتغال کوچک در آن‌ها بالاتر از ایران است و نرخ اشتغال کوچک در این کشورها بالای 60 درصد پیش‌بینی‌شده که در ایران این نرخ به 50 درصد نرسیده است.

    در این همایش از 17 مددجوی کارآفرین حوزه اشتغال کمیته امداد و 21 مدیر بانکی که در پرداخت تسهیلات به افراد نیازمند جویای کار با کمیته امداد، همکاری مستمر داشته‌اند، تجلیل شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی