عصر بازار

اضافه شدن اصناف برای دریافت تسهیلات

عصر اعتبار- طرح رونق تولید با اختصاص تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی و کشاورزی در حالی طی سال ۹۶ نیز ادامه خواهد یافت که واحدهای صنفی نیز مشمول دریافت تسهیلات خواهند شد.

اضافه شدن اصناف برای دریافت تسهیلات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، طرح رونق تولید در نیمه اول سال جاری کلید خورد تا در ابتدای امر پرداخت تسهیلات 16 هزار میلیارد تومانی به 7500 واحد تولیدی کوچک و متوسط اختصاص یابد. طرح مذکور یکی از پروژه‌های اقتصادی کشور بود که از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کنار شش برنامه دیگر برای وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفته شد.

    با توجه به نیاز واحدهای تولیدی برای احیا و رونق چرخه تولید میزان متقاضیان برای اخذ تسهیلات بیشتر از 7500 واحد در نظر گرفته شد تا بدین منظور بر اساس رایزنی‌های انجام شده نه‌تنها سقف واحدهای تولیدی دریافت کننده وام برداشته شود بلکه در مورد میزان 16 هزار میلیارد تومانی تسهیلات نیز تجدید نظر شد.

    تاکنون و بر اساس آخرین آمار رسمی 23 هزار و 500 واحد تولیدی در بخش صنعتی و کشاورزی مشمول دریافت تسهیلات شده‌اند و علاوه بر این به میزان 16 میلیارد و هشت  میلیون تومان نیز به واحدهای مربوطه وام رونق تولید پرداخت شده است.

    ادامه طرح رونق تولید در سال آینده

    هرچند به نظر می‌رسید که طرح رونق تولید در سال 1395 آغاز و به پایان برسد اما با توجه به استقبال واحدهای تولیدی به منظور بازگشت به چرخه تولید تصمیم بر این شده که طرح مذکور در سال 1396 نیز ادامه یابد و به متقاضیان دریافت تسهیلات، پرداخت‌های مربوطه توسط بانک‌ها صورت گیرد.

    اضافه شدن واحدهای صنفی برای دریافت تسهیلات

    در ابتدای طرح رونق تولید پرداخت تسهیلات 16 هزار میلیارد تومانی تنها به واحدهای تولیدی و صنعتی انجام می‌شد اما با پیشرفت کار واحدهای کوچک و متوسط در بخش کشاورزی نیز مشمول این طرح شدند تا با مراجعه به بانک‌ها تسهیلات مربوطه را دریافت کنند. از 23 هزار و 500 واحد تولیدی نیز که تاکنون تسهیلات دریافت کرده‌اند 11000 واحد در بخش صنعت و معدن و 12500 واحد نیز در بخش کشاورزی بودند.

    بر اساس تصمیم اتخاذ شده به منظور رونق تولید در سال 1396 قرار بر این است که واحدهای صنفی نیز مشمول دریافت تسهیلات شوند تا بدین منظور جامعه اخذ کننده دریافت وام جهت رونق تولید افزایش یابد.

    این در حالی است که اخیرا وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهادی را در پنج بند جهت تخصیص تسهیلات بانکی 42 هزار میلیارد تومانی به 121 هزار واحد تولیدی و صنعتی در سال آینده به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارائه کرده است که در صورت موافقت با آن ارائه تسهیلات بانکی به 100 هزار صنف تولیدی به منظور نوسازی، 5000  واحد صنعتی در جهت نوسازی صنایع، 10 هزار واحد صنعتی به عنوان سرمایه در گردش، 5000 واحد صنعتی جهت تکمیل طرح‌های نیمه تمام و 1000 واحد جهت نوسازی و تجهیز معادن در دستور کار قرار می‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو