عصر بازار

جزییات دستگیری سارقان مسلح طلا فروشی کهریزک

عصر اعتبار- سارقان مسلح یک طلافروشی در منطقه کهریزک که اقدام به سرقت ۵ کیلوگرم طلا و جواهر از یک مغازه‌دار کرده بودند، در جریان تحقیقات پلیسی دستگیر شدند.

جزییات دستگیری سارقان مسلح طلا فروشی کهریزک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر  ساعت 8 صبح روز 25 آذر وقوع یک فقره سرقت مسلحانه طلافروشی در منطقه کهریزک – خیابان مصطفی خمینی به کلانتری 170 کهریزک اعلام شد.

    با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت مسلحانه و به دستور رئیس شعبه 101 دادگاه عمومی و انقلاب کهریزک ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

    کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی با حضور در محل طلافروشی، در همان تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند که محل وقوع سرقت فاقد هرگونه دوربین مداربسته است و امکان بررسی نحوه ارتکاب سرقت از طریق تصاویر ضبط شده وجود ندارد.

    در ادامه تحقیقات از مالک طلافروشی در دستور کار قرار گرفت؛ مالک طلافروشی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت 8 صبح در حال چیدمان طلاهای داخل ویترین مغازه بودم که ناگهان 3 مرد نقابدار با اسلحه کلاش و شمشیر و قمه وارد مغازه شدند . فردی که اسلحه به دست داشت، اقدام به شلیک چند تیر هوایی به در و دیوار مغازه کرد. نفر دوم که شمشیر به دست داشت، به سمت من حمله ور شد و نفر سوم نیز به سراغ طلاها رفت نهایتا سارقین پس از سرقت نزدیک به 5 کیلوگرم طلاجات از مغازه خارج شدند و با یک دستگاه خودرو مزدا 3 که یک نفر راننده ( نفر چهارم ) داخل آن قرار داشت از محل متواری شدند.

    همزمان با آغاز تحقیقات میدانی در محل سرقت، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که سرنشینان یک خودرو مزدا 3 در زیرگذر اتوبان تهران – قم واقع در منطقه کهریزک اقدام به آتش زدن خودرو سواری مزدا 3 در زیرگذر اتوبان کرده و به این شیوه اقدام به مسدود کردن زیرگذر کردند که بلافاصله کارآگاهان در این محل حاضر شده و به تحقیق از رانندگان شاهد صحنه ی آتش زدن خودرو مزدا 3 پرداختند.

    شاهدان در اظهاراتی مشابه عنوان داشتند که در حین عبور از زیرگذر اتوبان یک دستگاه مزدا 3 در زیرگذر توقف کرده، 4 جوان در حالیکه یک نفر از آنها اسلحه کلاش در دست داشت از ماشین پیاده و اقدام به آتش زدن خودرو کردند و خودشان با یک دستگاه زانیتا که در محل منتظر آنها بود از محل دور شدند.

    با بررسی ارکان هویتی خودرو مزدا 3، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که دو روز قبل از وقوع سرقت، خودرو به شیوه مسلحانه و در منطقه باغ فیض سرقت شده است.

    مالک خودرو مزدا 3 پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: مشغول پارک خودرو شخصی ام در مقابل منزل یکی از دوستان در منطقه باغ فیض بودم که به محض باز کردن در خودرو، مورد حمله دو نفر مسلح به اسلحه کمری و قمه قرار گرفتم. آنها با تهدید اسلحه و قمه مرا مجبور به حرکت به سمت خیابان اصلی کرده و نهایتا پس از گذشت 5 دقیقه تهدید همراه با ضرب و شتم ، مرا از ماشین به بیرون پرتاب کرده و خودرو را سرقت کردند .

    همزمان با آغاز تحقیقات در پرونده سرقت مسلحانه ، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی اطلاع پیدا کردند که یکی از مجرمین تحت تعقیب این اداره بنام "داریوش . د" ( متولد 1367) که به اتهام سرقت مسلحانه کیف حاوی 4.5 کیلوگرم طلا تحت تعقیب آنها قرار داشته و از آنزمان تاکنون متواری و بلامکان است، به تازگی در محل سکونتش در منطقه کهریزک مشاهده شده است. حضور "داریوش . د" در منطقه کهریزک، سوابق وی در ارتکاب سرقت به شیوه مسلحانه و نهایتا نحوه فرار سارقین مسلح از منطقه کهریزک که نشان از داشتن اطلاعات دقیق آنها از راه های مواصلاتی این منطقه داشت، این احتمال را نزد کارآگاهان قوت بخشید که به احتمال بسیار زیاد، طراحی و انجام سرقت طلافروشی منطقه کهریزک نیز می بایست توسط "داریوش . د" انجام شده باشد .

    اقدامات پیچیده ی پلیسی جهت شناسایی مخفیگاه و محل های تردد "داریوش . د" در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت تا نهایتا آخرین مخفیگاه داریوش در منطقه فشافویه شناسایی و در مورخه 17 اسفند دستگیر شد.

    "داریوش . د" که ارتکاب جرایم مختلفی همچون آدم ربایی ، سرقت مسلحانه با سلاح گرم ، ضرب و جرح عمدی و نگهداری اسلحه و مهمات غیرمجاز را در پرونده جرایم خود داشته و از سوی دستگاه قضایی نیز دارای 15 سال محکومیت قطعی است ، در همان تحقیقات اولیه صراحتا به طراحی و رهبری سرقت مسلحانه طلافروشی اعتراف کرد.

    با اعتراف صریح "داریوش . د" ، مخفیگاه مجردی اعضای گروه سارقین مسلح در شهرک قدس ( شهرک غرب ) شناسایی، کارآگاهان در همان تاریخ 17 اسفند موفق به دستگیر دومین عضو گروه بنام حسین . ن (متولد 1368) با سه سابقه دستگیری به اتهام سرقت مسلحانه با سلاح گرم و نگهداری اسلحه و مهمات غیرمجاز شدند ؛ در بازرسی از مخفیگاه متهمین ، علاوه بر کشف مقادیر قابل توجهی از انواع مخدر ، اسلحه کلاش مورد استفاده در سرقت نیز از مخفیگاه متهمین کشف شد.

    در ادامه اقدامات پلیسی جهت شناسایی و دستگیری دیگر اعضای گروه متهمین ، دو عضو دیگر گروه بنام های "حسن . ق" ( متولد 1372 و دارای سابقه سرقت منزل ) و "علیرضا . ص" ( متولد 1373 و دارای شش فقره سابقه دستگیری از سال 1388 تاکنون به اتهام ارتکاب جرایم سرقت مسلحانه با سلاح گرم و ضرب و جرح ) در محل ترددشان در یک قهوه خانه در منطقه نازی آباد دستگیر و به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

    در ادامه پنجمین عضو گروه بنام یاسر . الف ( متولد 1369 و دارای سابقه سرقت مسلحانه با اسلحه گرم ) که در زمان سرقت ، نقش راننده ی گروه را بر عهده داشت شناسایی و دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت ؛ کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که یاسر با اطلاع از دستگیری دیگر اعضای گروه قصد دارد تا به صورت غیرقانونی و از طریق مرزهای شمال غرب از کشور متواری شود که بلافاصله هماهنگی های لازم انجام ، تیمی از کارآگاهان به شمال غرب کشور اعزام و متهم را 20 اسفند، در نقطه صفر مرزی دستگیر و به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

    متهمین در ادامه تحقیقات به فروش طلاجات سرقت شده از طلافروشی کهریزک به مبلغ 300 میلیون به یک خریدار اموال مسروقه در منطقه عبدل آباد اعتراف کردند که خریدار اموال مسروقه بنام حسن.م ( متولد 1370 و سابقه دار در زمینه خرید اموال مسروقه ) نیز دستگیر و مقادیری از طلاجات مسروقه از وی کشف شد.

    سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر  به خبرنگار مهر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمین به ارتکاب سرقت مسلحانه طلافروشی و سوابق متهمین در ارتکاب جرایم مختلف بویژه ارتکاب سرقت های مسلحانه و خشن، قرار قانونی از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و متهمین جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی