عصر بازار

آژانس های اعتباری اروپا تامین مالی معاملات ایرباس را از سر می‌گیرند

عصر اعتبار- مدیر بخش فروش شرکت هواپیماسازی ایرباس اعلام کرد، این شرکت انتظار دارد در سال ۲۰۱۷ میلادی به صورت «مورد به مورد» از خدمات تامین مالی صادراتی شرکت های اروپایی برخوردار شود.

آژانس های اعتباری اروپا تامین مالی معاملات ایرباس را از سر می‌گیرند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، مدیر بخش فروش شرکت هواپیماسازی ایرباس اعلام کرد، این شرکت انتظار دارد در سال 2017 میلادی به صورت «مورد به مورد» از خدمات تامین مالی صادراتی شرکت های اروپایی برخوردار شود.

    آژانس های اعتبار صادراتی اروپایی (ای سی ای) در سال 2016 و در پی تحقیقات دولت انگلیس در مورد ناهمخوانی صورت های مالی استفاده از شرکت های واسطه ای، تامین مالی فروش هواپیماهای ایرباس را به حالت تعلیق در آورده بودند.

    جان لیهی، مدیر امور مشتریان ایرباس در حاشیه یک کنفرانس تامین مالی صنعت هوانوردی گفت: «من انتظار دارم که ما امسال به صورت مورد به مورد از پوشش تامین مالی آژانس های اعتبار صادراتی اروپایی بهره مند شویم.»

    وی افزود، ایرباس باید حداقل تا سال 2018 سطح تولیدی را که قبلا برای هواپیماهای ای 320 نئو برنامه ریزی کرده بود بازیابی کند.

    شرکت ایرباس در سال 2016 میلادی 68 فروند هواپیمای ای 320 نئو تحویل مشتریانش داد که بسیار کمتر از پیش بینی های قبلی بود. این شرکت پیش بینی کرده که این رقم را در سال 2017 به 3 برابر افزایش دهد.

    لیهی افزود، ایرباس همچنان در حال مطالعه ساخت یک نسخه احتمالی بزرگتر هواپیماهای ای 350-2000 خود است، اما عجله ای برای این کار ندارد.

    «ما در حال مطالعه این طرح هستیم اما در حال حاضر بازار هواپیماهای پهن پیکر ضعیف است، بنابراین من صف طولانی ای از مصرف کنندگان نمی بینم... ما برای مطالعه این طرح زمان داریم.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی