عصر بازار

دولت حقوق همه کارکنان را پرداخت کرده است

عصر اعتبار- سخنگوی دولت با تشریح عملکرد دولت در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ،گفت: انتظار داریم از فرزندان پرتلاش نظام که در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تلاش کردند، تشکر شود.

دولت حقوق همه کارکنان را پرداخت کرده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت روز سه شنبه در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که باتوجه به ماه های پایانی دولت یازدهم برخی هجمه ها در زمینه اجرانشدن اقتصاد مقاومتی به دولت وارد می شود ، دولت چه برنامه ای برای پاسخ گویی دارد، اظهارداشت: 24 بند از سیاست های اقتصاد مقاومتی با هدف راهبردی تبیین شد و دولت برای تحقق، آن را در 12 برنامه خلاصه کرد که برای این منظور 56 طرح تعریف شد و در نهایت 200 پروژه شکل گرفت .
    وی ادامه داد: دراجرای این راهبرد هر یک از وزارتخانه ها مسئول اجرای یکی ازبرنامه شد و در حال حاضر این موضوع قابل مطالعه است که هریک از برنامه ها چه میزان اجرایی شده است .
    سخنگوی دولت تصریح کرد: حال سوال این است که از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی جویا شدید که چکار کرده است ؟ واگر در این مسیر بخواهیم به جای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مثلا از فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیاء بخواهیم در این زمینه توضیح دهد مشخص است که اطلاعات آن در چه حدی خواهد بود .
    نوبخت افزود: باید از فرزندان نظام در جهت هدف راهبردی رشد اقتصادی تلاش کردند، تشکر کرد وبرای این منظور پاسخ متقن تهیه شد که در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت .
    وی تصریح کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی نباید ابزاری برای انتقاد از خدمتگزاران ملت شود .
    سخنگوی دولت همچنین در پاسخ سوالی درمورد وضعیت یارانه تولید برای سال آینده گفت: یارانه تولید همواره برای سال آینده وجود دارد .
    نوبخت در پاسخ به اقدام دولت در جهت عرضه گوشت به منظور کاهش قیمت نیز اظهارداشت: ستاد تنظیم بازار در این زمینه اقدام خواهد کرد و تلاش خواهد کرد تا افزایش قیمت نداشته باشیم .
    وی در پاسخ به اینکه گفته می شود مساله پرداخت سود سهام عدالت شائبه انتخاباتی را برای دولت مطرح کرده است ،گفت: اقدامی که صورت می گیرد اقدامی غیر مترقبه نیست چه بسا در دوره های گذشته تا شب انتخابات هم سود توزیع کردند ولی حال تا انتخابات چند ماهی مانده است .
    سخنگوی دولت در پاسخ به اینکه رییس دولت های نهم ودهم سه بار برای آقای روحانی نامه نوشته و هجمه هایی را در زمینه های مسایل اقتصادی وارد کرده اند دولت همچنان منفعلانه عمل خواهد کرد؟ خاطرنشان کرد:انتظار نیست هر نامه ای که نوشته شد از سوی رییس جمهوری پاسخ داده شود .
    نوبخت با یادآوری این که رییس دولت های نهم ودهم دست مکاتبه قوی دارد ، افزود: شاید در این زمینه روابط عمومی وزارت امور اقتصاد ودارایی جوابی بدهد ، پرداختن به این مسایل وقت دولت را می گیرد .
    وی ادامه داد: البته چیزهایی دیگری که مطرح نشده اما دوستان ما در دولت با سکوت از کنار آن گذشته اند و به مراجع قضایی اعلام شده و مطرح خواهد شد .
    سخنگوی دولت در پاسخ به این که چرا دولت زبان رسایی برای بیان اقدامات خود ندارد، گفت: این مطالبه به حقی است تا آنچه را صورت گرفته منعکس شود که با همکری شورای اطلاع رسانی دولت این اقدام انجام خواهد شد .
    نوبخت افزود: البته سیاست دولت وارد نشدن به حاشیه ها است ولی این نافی مطرح کردن اقدامات انجام شده نمی باشد .
    سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به اینکه برخی کارشناسان نسبت به نحوه واگذاری ها دراجرای اصل 44 قانون اساسی وسود بانکی منتقد هستند ، اظهارداشت:قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم بخش عمده ای از واگذاری ها صورت گرفته بود.
    نوبخت افزود: آنچه به بخش خصوصی واگذار شد واقعی نبود و تنها رد دیون بود و دولت یازدهم تلاش کرد تا واگذاری های باقیمانده رد دیون نباشد .
    وی افزود: در زمینه کاهش سود بانکی نیز از اهداف دولت است اگر چه چند درصدی بانک مرکزی کاهش داد و نمی خواست این اقدام دستوری باشد ولی یکی از موضوعات سال آینده اصلاح مباحث بانکی است .
    سخنگوی دولت اضافه کرد: دولت از مجلس شورای اسلامی اجازه گرفت تا برای تادیه بدهی خود و افزایش سرمایه بانکها اقدام کند ودر این مسیر از ظرفیت تبصره 35 قانون برنامه استفاده کرد تا 45 هزار میلیارد تومان از بدهی خود به بانکها را کاهش دهد .
    نوبخت در پاسخ به اینکه نمایندگان معتقدند برای مباحث فرهنگی بودجه کمی در نظر گرفته شده است ، گفت: در قانون بودجه سال آینده بودجه فرهنگی از پنج هزار میلیارد تومان به هفت هزار و 200 میلیارد تومان افزایش یافته است .
    وی افزود: از طرفی بررسی بودجه در دست نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود و اگر می خواستند مانند سایر دستگاهها می توانستند افزایش دهند .
    سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درمورد پرداخت حقوق بازنشستگان و کارکنان دولت ، گفت: پرداخت حقوق بازنشستگان از هفدهم اسفندماه آغاز شده است ولی برخی دستگاه ها از جمله صندوق بازنشستگی معتقد بود که میزان تخصیص داده شده کافی نیست .
    نوبخت افزود: در سال جاری دولت به صندوق های بازنشستگی 35 هزار میلیارد تومان کمک کرد تا حقوق ها را پرداخت کنند و تا کنون 110 درصد به صندوق بازنشستگان پرداخت شده است ولی باز هم اعلام کردند کم دارند و دولت مجددا 250 میلیارد تومان دیگر پرداخت کرد تا بازنشستگان را گروگان نگیرند.
    وی ادامه داد: در حال حاضر دولت حقوق همه کارکنان دولت را پرداخت کرده است ولی اگر برخی دستگاه ها می خواهند حقوق را بهانه قرار دهند چیز دیگری است ودر صورتی که تا پایان سال منابع جدیدی حاصل شود به دستگاه ها پرداخت خواهد شد .
    سخنگوی دولت در خصوص رقابت چهره های منتقد دولت برای جلب توجه آرای رای دهندگان با وعده افزایش یارانه ها ، گفت: این افراد چنین مطرح کردند که 76 تا 80 هزار میلیارد تومان ازمحل هدفمندی یارانه ها به خزانه دولت واریز می شود و دولت تنها 42 هزار میلیارد تومان بین مردم پرداخت می کند .
    نوبخت افزود: از محل فروش بنزین و گاز براساس قانون باید خالص فروش به خزانه دولت واریز شود و سهمی که باید شرکت گاز و پالایش و پخش به سازمان هدفمندی پرداخت کنند محل مناقشه بود .
    وی اضافه کرد: دولت از رییس مجلس شورای اسلامی خواست تا دیوان محاسبات موضوع را بررسی کند که در نهایت مشخص شد از این محل تنها 36 هزار میلیارد تومان به خزانه واریز می شود در حالی که دولت 42 هزار میلیارد تومان بدون در نظر گرفتن سهم تولید وبهداشت ودرمان بین مردم توزیع می کند .
    سخنگوی دولت با بیان این که این ادعاها خلاف است ، گفت: اگر بخواهیم یارانه مردم را افزایش دهیم یا باید از خزانه که وجود ندارد یا از محل خالص شرکت های پالایش و پخش و گاز برداشت کنیم که آن هم با افزایش حاملهای انرژی میسر خواهد بود .
    نوبخت تصریح کرد: این گفته ها تنها القاء شبهه وتشویش اذهان عمومی مردم است و از نظر جایگاه اسلام نیز خلاف است وبه نفع مصالح کشور نخواهد بود .
    وی در پاسخ به این سوال که اخیرا بانک مرکزی رشد اقتصادی را 11.6 درصد اعلام کرد ولی رسانه ملی نسبت به این دستاورد اقدامی انجام نداد، اظهارداشت: البته از صدا وسیما تشکر می کنیم که آمار رشد اقتصادی راتخریب نکرد.
    سخنگوی دولت افزود: این غیر منصفانه است که در موضوع رشد اقتصادی از چند نفر پرسیده شود آیا در سفرهخود احساس می کنید یا خیر ، اگر هر عدد وآماری اعلام می شود باید از دولت توضیح خواست چنین اقدامی تخریب دولت است .
    نوبخت گفت: البته بدنه رسانه ملی مورد علاقه واحترام دولت هستند ولی تیم سیاسی خاصی ممکن است باشند که انصاف نیست چنین اقدامی صورت گیرد ، رسانه ملی امانتی است در دستان مسئولان همانطور که ما نمی توانیم از اهرم بودجه برای زمین گیر کردن دستگاهی استفاده کنیم .
    وی با بیان اینکه دولت 100 درصد اعتبارات رسانه ملی را پرداخت کرده است، افزود: وقتی مرجع رسمی اعدادی را اعلام می کند نباید با طرح موضوعاتی دیگر ذهمن مدم را مشوش کنیم .
    سخنگوی دولت در پاسخ به این که دولت چه برنامه ای برای حل مشکل باشگاه های استقلال و پرسپولیس دارد، اظهارداشت: دولت یک باربرای واگذاری این باشگاه ها قدم بردشات ولی همه زمینه های قانونی فراهم نشد.
    نوبخت افزود: امیدواریم بتوانیم از همکاری بخش غیر دولتی برای اداره این باشگاهها استفاده کنیم ولی دولت در حد انتظار وظایف خود را انجام داده است .
    وی اضافه کرد: هر دو باشگاه دارای ظرفیت های بالایی هستند وباید به آنها کمک کرد و باید از بازیکنان دو تیم تقدید کرد که در عرصه های منطقه ای و بین المللی به رغم همه مشکلات خود می درخشند.
    سخنگوی دولت در پاسخ به این که با اعلام حمایت اصلاح طلبان از آقای روحانی مطالبات آنها در زمینه رفع ممنوع التصویری وبرخی دیگر وعده ها هنوز محقق نشده است ، پاسخ دولت چیست ؟ گفت: البته زمانی که ستادهای انتخاباتی آقای روحانی شکل بگیرد و ایشان ثبت نام کردند ملاحظات از سوی ستاد اعلام خواهد شد .
    نوبخت افزود: رییس جمهوری بر تمام وعده ها ومیثاقی که با مردم داشته وفادار است و در جهت تحقق آنها تلاش می کند البته این که چه میزان به نتیجه رسیده باشد دلیل براینکه تلاشی در جهت تحقق خواسته های رای دهندگان صورت نگرفته نیست.
    وی در پاسخ به این که موضع دولت در خصوص تعیین حقوق مدیران در برنامه ششم توسعه توسط مجلس شورای اسلامی چیست؟ تصریح کرد: نظر مجلس شورای اسلامی در خصوص قائل شدن سقف در فرآیند نظر مجمع تشخیص مصلح نظام وشورای نگهبان نافی اختیارات دولت و سقفی که دولت برای حقوقها تعیین کرده نیست .
    سخنگوی دولت افزود: برخی از مدیران عالی که عضو هیات های علمی دانشگاه ها هم هستند دولت صراحت دارد که با احتساب همین دریافتی هم نباید دریافتی حقوق آنان از 10 میلیون تومان بیشتر باشد.
    نوبخت اضافه کرد: البته برخی معتقدند این قانون موجب خروج نیروهای کار آمد از بدنه دولت شود ولی معتقدیم کسانی که می خواهند در راه مردم خدمت کنند باید از هر شائبه ای دور باشند .
    وی در خصوص نامه دادستانی کل کشور به وزیر اطلاعات درمورد مدیران دوتابعیتی نیز اظهارداشت: از وزیر اطلاعات می خواهم در این زمینه آخرین اخبار را اعلام کنند .
    سخنگوی دولت در خصوص طرح موضوعاتی مبنی بر اینکه برخی معاونان رییس جمهوری از امکانات دولتی در انتخابات ریاست جمهوری استفاده میئ کنند واز جمله حضور معاون اجرایی رییس جمهوری به عنوان رییس ستاد انتخاباتی آقای روحانی، گفت:رییس جمهوری به همه دستگاه ها ابلاغ کرده و خواسته است که از امکانات دولتی به صورت غیر قانونی در جهت انتخابات استفاده نشود.
    نوبخت افزود: منظور از استفاده غیر قانونی برای این است که وزارت کشور در اجرای انتخابات بطور قانونی وارد عرصه می شود .
    وی اضافه کرد: البته در ساعات غیر اداری هر فردی می تواند در ستاد هر فردی تردد داشته باشد ولی اینکه چه اقدامی از سوی معاون اجرایی رییس جمهوری صورت گرفته که مغایر با مجوزهای قانونی است نمی دانم .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو