عصر بازار

مشاور سازمان خصوصی‌سازی خبر داد:

مهلت ۶ ماهه به مشمولان سهام عدالت برای تکمیل سقف دارایی

عصر اعتبار- سبحانی گفت:طی ده ساله‌ای که سهام عدالت دوره مالی‌اش به پایان رسید قانون ما را موظف کرد تا سودها را از شرکتهای سرمایه پذیر بگیریم و به نیابت از مشمولین به حساب خزانه واریز کنیم که در این صورتحساب یک بخشی به این موضوع اختصاص داده شده است.

مهلت ۶ ماهه به مشمولان سهام عدالت برای تکمیل سقف دارایی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، جعفر سبحانی، مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی در خصوص آخرین وضعیت پرداخت سود سهام عدالت سهام عدالت اظهار داشت: وعده 10 ساله دولت در مورد پرداخت سود سهام عدالت بالاخره اجرایی شد و وضعیت سهام مشمولین سهام عدالت که بالغ بر 49 میلیون نفر است امسال سامان یافت.

    وی افزود: تا کنون استقبال خوبی از سامانه سهام عدالت صورت گرفته و طی 5 روز گذشته حدود 22 میلیون نفر به سامانه سازمان خصوصی سازی مراجعه کرده‌اند و برای پاسخگویی هم 300 هزار تماس داشته‌ایم.

    وی تصریح کرد: متاسفانه‌ در‌ این‌ مدت‌ برخی‌ از‌ افراد سودجو‌ به‌ خصوص‌در شهرستانها اقدام به سوءاستفاده کرده‌اند و با اخذ مبالغی  از مردم اقدام به کلاهبرداری می‌کنند ، این در حالی است که مردم نباید به این موارد توجه کنند زیرا با مراجعه به سامانه به راحتی می‌توانند صورت حساب خود را دریافت کنند.

    وی افزود:طی ده ساله‌ای که سهام عدالت دوره مالی‌اش به پایان رسید قانون ما را موظف کرد تا سودها را از شرکت‌های سرمایه پذیر دریافت کنیم و به نیابت از مشمولین به حساب خزانه واریز کنیم که در این صورتحساب یک بخش به این موضوع اختصاص داده شده است.

    وی با اشاره به رقم واریز شده و به حساب خزانه گفت: این رقم حدود 532 هزار تومان برای همه مشمولین است که ردیف این صورت حساب تحت عنوان سودهای دریافتی در سنوات گذشته بوده است .

    وی خاطر نشان کرد: طی سالهای 86، 87 و 88 سودهایی برای مشمولین واریز شد که از 40  تا 120 هزار تومان متغیر بود.  البته همان زمان مجلس جلوی این اقدام غیر قانونی را گرفت و اعلام کرد تا زمانی که این سهام 1 میلیون تومان نشده و بازپرداخت نشده است، سودی هم پرداخت نشود.

    سبحانی گفت: در این راستا در صورتی که مشمولین طی سنوات گذشته سودهایی را گرفته باشند از آنها کسر خواهد شد. همچنین بخشی از مشمولین که دو دهک پایین جامعه هستند شامل روستاییان فاقد شغل و مددجویان و افراد زیر مجموعه کمیته حضرت امام و سازمان بهزیستی از 50 درصد تخفیف برخورداند.

    وی افزود: در انتهای صورتحساب مشخص می‌شود که از 1 میلیون تومان سهم وضعیت چگونه است و اقساط باقی‌مانده شان به چه نحوی خواهد بود که مطابق قانون 6 ماه فرصت در اختیار مشمولین قرار خواهیم داد که اگر مایل هستند سقف دارایی خود را به سقف 1 میلیون تومان برسانند و  قانون به آنها این اجازه را داده که این 1 میلیون تومان از محل دریافت سودهای شرکت‌های سرمایه پذیر باشد و اگر در این زمینه تمایلی ندارند از محل آورده خودشان مابقی را تکمیل کنند.

    وی در خاتمه گفت: افراد می‌توانند با مراجعه به بانک‌های ملی رقمی که مایل هستند را تا سقفی که اعلام شده پرداخت کنند  و دارایی خود را افزایش دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو