عصر بازار

بن خواربار کارگران ثابت ماند

حداقل دستمزد ۱۱۸هزار تومان بیشتر شد

عصر اعتبار- در پی افزایش ۱۴.۵ درصدی حداقل مزد کارگران در سال ۱۳۹۶، پایه حقوق کارگران ۱۱۸ هزار تومان افزایش یافت و به ۹۳۰ هزار تومان رسید.

حداقل دستمزد ۱۱۸هزار تومان بیشتر شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، اعضای شورای عالی کار در جلسه بامداد روز چهارشنبه که تا ساعت 6 صبح به طول انجامید در خصوص افزایش 14.5 درصدی حداقل مزد کارگران و مشمولان قانون کار به توافق رسیدند.

    این جلسه علاوه بر افزایش مزد حداقل بگیران، مصوبه دیگری هم داشت که افزایش 12 درصدی سایر سطوح مزدی به میزان آخرین مزد سال 1395 به اضافه روزانه 6768 ریال بود.

    شورای عالی کار در مورد دیگر آیتم های بسته مزد از جمله حق بن خواربار و حق مسکن به توافق جدیدی دست نیافت و لذا از ابتدای فروردین ماه سال 1396، ‌ مبلغ کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار به عنوان مزایای رفاهی و انگیزشی موضوع تبصره 3 ماده 36 قانون کار، بدون تغییر ماهیانه 110 هزار تومان از سوی کارفرمایان پرداخت می‌شود و حق مسکن نیز کماکان 40 هزار تومان خواهد بود.

    بر اساس مصوبات دویست و شصت و سومین جلسه شورای عالی کار، حداقل مزد در سال 1396روزانه 309 هزار و 977  ریال تعیین شد و سایر سطوح مزدی از ابتدای سال 1396 به میزان 12 درصد آخرین مزد سال 1395 به اضافه روزانه 6768 ریال افزایش پیدا کرد.

    با اعمال افزایش این بند، مزد شغل کارگران مشمول طبقه‌بندی مشاغل و نیز مزد ثابت کارگران نباید از مبلغ روزانه 30997 تومان کمتر شود.

    پایه سنوات در سال 1396 در خصوص کارگران دارای قرارداد دائم و موقت مشمول قانون کار هم که دارای یکسال سابقه کار بوده یا یک سال از دریافت آخرین پایه (سنوات) آنان در همان کارگاه گذشته باشد اعم از اینکه حق سنوات یا مزایای پایان کار خود را تسویه حساب کرده باشند یا خیر، روزانه 17 هزار ریال تعیین شد.

    نرخ پایه (سنوات) کارگران مشمول طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل برای گروه یک مبلغ مذکور و سقف آن در گروه 20 مبلغ 22 هزار و 600  ریال همانند سال گذشته و برای سایر گروه‌ ها بر اساس جدول اعلامی اداره کل روابط کار و جبران خدمت اقدام خواهد شد.

    به کارگران فصلی به نسبت مدت کارکردشان در سال 1395 میزان مقرر در این بند تعلق می‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو