عصر بازار

توسط پژوهشکده بیمه در میزگرد تخصصی اعلام شد

۱۵ راهکار پیشنهادی فعالان صنعت بیمه در قبال حادثه پلاسکو

عصر اعتبار- میزگرد بررسی حادثه آتش ‌سوزی ساختمان پلاسکو با هدف بررسی درس‌هایی از این حادثه در حوزه پیشگیری، مدیریت بحران، مدیریت بیمه و همچنین مرور نقش موثر بیمه ها در جبران خسارت های ناشی از این فاجعه در پژوهشکده بیمه برگزار شد.

۱۵ راهکار پیشنهادی فعالان صنعت بیمه در قبال حادثه پلاسکو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در این نشست که با حضور سرپرست پژوهشکده بیمه، اعضای کمیته فنی بیمه مرکزی، مدیران آتش‌سوزی شرکت‌های بیمه، نمایندگانی از انجمن ارزیابان خسارت و انجمن کارگزاران و دیگر مدعوین از صنعت بیمه و سایر نهادهای مرتبط تشکیل گردید، ابتدا امیر صفری بر اساس گزارش ها و آمار اورژانس تهران و سازمان نظام پزشکی و با توجه به خسارت های مالی این رویداد به نوع پوشش های بیمه ای ساختمان پلاسکو اشاره کرد و از شرکت کنندگان خواست تا ابعاد مدیریت بیمه حادثه پلاسکو را در حوزه های مربوطه تشریح نمایند.
    در ادامه هر یک از شرکت کنندگان به طرح دیدگاه ها و نحوه عملکرد سازمان خود در قبال زیان دیدگان پرداختند که چکیده راهکارهای پیشنهادی به شرح زیر اعلام می شود:

    1. بررسی و ارزیابی و رتبه بندی ریسک های متمرکز در کشور و تهیه فهرست موارد مشابهی که ایمنی کمی دارند،
    2. بررسی موضوع اجباری نمودن بیمه آتش سوزی،
    3. ایجاد مدیریت یکپارچه خسارت در زمان وقوع خسارت های بزرگ، مانند تشکیل کنسرسیوم در حوزه پتروشیمی،
    4. درج توصیه های لازم الاجرا به منظور پیشگیری در بیمه نامه خطاب به بیمه گذار،
    5. شناسایی تجارب شرکت های بیمه در دنیا در حوزه آتش سوزی های بزرگ،
    6. اصلاح شرایط عمومی بیمه های آتش سوزی به نحوی که امکان پرداخت خسارت علی الحساب را فراهم آورد،
    7. امکان مدیریت ریسک های بزرگ با توجه به بحث ضمانت اجرا در کشور،
    8. نقش بیمه مرکزی در تایید نرخ های اعلامی از سوی شرکت های بیمه و ایجاد سازوکاری مناسب برای نظارت بر نرخ های اعلامی از سوی شرکت های بیمه،
    9. ارتباط هر چه بیشتر صنعت بیمه با سازمان ها و نهادهای مرتبط،
    10. برگزاری جلساتی در حوزه ایمنی با سایر دستگاه ها و وزارت خانه های مرتبط توسط بیمه مرکزی و به دنبال آن ارائه دستورالعمل ها و نظام نامه هایی برای بیمه گران و نظارت جدی بر اجرای آنها توسط بیمه مرکزی،
    11. سرمایه گذاری به منظور تعامل با نهادهای مرتبط با ایمنی و پیشگیری و استفاده از کارشناسان مجرب،
    12. آموزش هر چه بیشتر کارشناسان توسط شرکت های بیمه به منظور ارزیابی هر چه دقیق تر ریسک و ارائه نرخ و شرایط متناسب با ریسک جهت مدیریت هرچه بهتر ریسک ها،
    13. صرف بودجه توسط شرکت های بیمه در راستای بحث ایمنی و پیشگیری و توجه به نقش فناوری ایمنی ساختمان ها )از جمله دیتکتور حریق، سیستم های هشدار حریق) در خصوص واحدهای تجاری و برج ها.

    بر پایه این گزارش در جمع بندی این میزگرد بر لزوم عملکرد حرفه ای بخش های مختلف صنعت، پیش بینی اقدامات اعتمادساز و برنامه ریزی برای هماهنگی صنعت بیمه با سایر نهاد های مرتبط با بحرانهای مشابه تاکید گردید و پژوهشکده بیمه آمادگی خود را برای برگزاری جلسات تخصصی را در این زمینه اعلام نمود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی