عصر بازار

سپرده‌گذاران میزان ۵۰۰ میلیونی می‌شوند

عصر اعتبار- به فاصله ای اندک شروع تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تا سقف ۲۰۰ میلیونی تعاونی منحله میزان، در سال جدید این سقف تا ۵۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد دارد.

سپرده‌گذاران میزان ۵۰۰ میلیونی می‌شوند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از ایسنا، در فرایند تدریجی و مرحله‌ای رسیدگی به سپرده‌گذاران تعاونی میزان که بعد از انحلال به بانک صادرات واگذار شده بود از 19 اسفند ماه وارد فاز تازه ای شده و از حدود 70 میلیون در آذرماه امسال به 200 میلیون تومان افزایش یافت.

    بر این اساس سپرده گذاران دارای وجوه تا سقف 200 میلیون می توانستند از 16 تا 25 اسفندماه بر اساس آخرین رقم کد ملی به شعب بانک صادرات مراجعه کرده و در فرایند بررسی حساب قرار گیرند.

    این در حالی است که شرایط پرداخت سپرده‌های تا 200 میلیون به این ترتیب  بود که تمامی مبالغ این افراد به‌طور یکجا در حساب سپرده سالانه‌ای که در بانک صادرات برای آنها گشایش می‌یابد قرار خواهد گرفت و از همان زمان هم توان دریافت 30 درصد از آن را به‌طور نقد خواهند داشت، اما مابقی نیز طبق ضوابط و مقررات بانکی موجود در پایان مدت  از سوی سپرده‌گذار قابل دریافت خواهد بود.

    اما تازه ترین اعلام بانک صادرات از این حکایت دارد که سقف پرداخت وجود تا 500 میلیون تومان افزایش خواهد یافت. به طوری که از به‌ موجب مصوبه هیأت مدیره  این بانک سپرده گذارانی که براساس گزارش کارشناسان مالی دادگستری تا مبلغ پانصد میلیون تومان (پنج میلیارد ریال) سپرده دارند، از روز شنبه 19 فروردین 1396 می توانند با مراجعه به شعب بانک صادرات  مبادرت به افتتاح حساب سپرده بلندمدت یک‌ساله کنند. درضمن سود پرداختی به سپرده‌ها ماهیانه و براساس نرخ‌های بانک مرکزی خواهد بود که در حال حاضر 15 درصد برای سپرده‌های سالانه است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی