عصر بازار

مهلت استفاده از قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ای تامین اجتماعی تا ۴۰ روز دیگر

عصر اعتبار- فرصت بهره‌مندی از بخشودگی جرائم برای کارفرمایان خوش حساب که از ۱۵ دی ماه ابلاغ شده است، ششم اردیبهشت به پایان می رسد و به این ترتیب کارفرمایان تنها ۴۰ روز دیگر می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

مهلت استفاده از قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ای تامین اجتماعی تا ۴۰ روز دیگر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سازمان تامین اجتماعی در راستای حمایت از تولید داخلی و خروج بنگاه‌های اقتصادی از رکود اقدام به ابلاغ قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان در سال 95 کرد؛ به موجب این قانون 50 تا 100 درصد جرائم کارفرمایان به علت دیرکرد در پرداخت حق‌بیمه کارکنان بخشیده می‌شود.

    قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان خوش‌حساب از خرداد تا شهریورماه اجرا شده بود و با توجه به بازخوردها و بررسی‌های صورت‌گرفته، پیشنهاد تمدید و تسهیل این قانون به مبادی مربوطه ارائه شد. قانون بخشودگی جرائم در رابطه با کارفرمایانی اجرا شد که حق‌بیمه کارگران تحت پوشش خود را به صورت منظم و مطابق با قانون به سازمان تامین‌اجتماعی پرداخت می‌کردند اما به دلیل بروز مشکلات ناخواسته ازجمله حوادث و بلایای طبیعی، تحریم‌های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز با مشکل مواجه شده و از پرداخت حق‌بیمه و ایفای تعهدات خود در قبال نیروی کار بازمانده‌اند. سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که در مرحله اول اجرای این طرح بیش از 60 هزار کارفرما متقاضی شدند.

    سازمان تامین اجتماعی در دی ماه مجدداً این طرح را به دولت پیشنهاد داد که در هئیت وزیران تصویب و سپس به تمامی واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ شد.  براساس بخشنامه جدید بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش‌حساب، در صورت پرداخت نقدی و یا تقسیط بدهی تا حداکثر یک سال، تمامی جرائم بیمه‌ای کارفرما بخشیده می‌شود و در صورتی که کارفرمایان تمایل به تقسیط بدهی در اقساط بیشتری داشته باشند، بخشی از جرائم آنان متناسب با مدت تقسیط مشمول بخشودگی می‌شود.

    بر این اساس کارفرمایان در صورت پرداخت بدهی‌های معوقه ظرف 18 ماه از بخشودگی معادل 85 درصد، در صورت پرداخت ظرف مدت 24 ماه از بخشودگی معادل 75 درصد، در صورت پرداخت بدهی‌های معوقه ظرف مدت 30 ماه از بخشودگی معادل 60 درصد و در صورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر ظرف مدت 36 ماه نیز از بخشودگی معادل 50 درصد جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.

    بر اساس این بخشنامه کارفرمای خوش حساب باید قبل از ارائه درخواست استفاده از این طرح، ظرف 18 ماه باید چهار ماه لیست حق بیمه را به موقع ارسال و پرداخت کرده باشد.

    در همین راستا مهرداد قریب، مدیر کل درآمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اجرای تسهیلات بیشتر و افزایش کارگاههای مشمول طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب در مرحله دوم از سوی سازمان تامین اجتماعی گفت: کارگاههای فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی تحت پوشش تامین اجتماعی مشمول استفاده از این طرح هستند.

    وی درباره شرایط برخورداری از مزایای این طرح گفت: کارفرمایان خوش حسابی که بر اثر حوادث غیرارادی مانند آنچه که در حادثه ساختمان پلاسکو رخ داد، سیل، زلزله، تحریم و نوسانات ارزی موفق به پرداخت حق بیمه کارکنان در موعد مقرر نشدند، می توانند برای ارائه درخواست به شعب این سازمان مراجعه کنند. رونق اشتغال و تولید ملی از اهداف سازمان تامین اجتماعی است و با بهبود تولید ملی، به تبع آن میزان ورودی و خروجی این سازمان نیز تنظیم می شود و این سازمان با وصول منابع بیشتر می تواند خدمات خود را ارتقاء دهد.

    به گزارش ایسنا، فرصت بهره‌مندی از بخشودگی جرائم برای کارفرمایان خوش حساب که از 15 دی ماه ابلاغ شده است ششم اردیبهشت به پایان می رسد و به این ترتیب کارفرمایان تنها 40 روز دیگر می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو