عصر بازار

وضعیت افرادی که سهام عدالت ندارند چه می‌شود؟

عصر اعتبار- افرادی که در طرح سهام عدالت ثبت نام نکرده‌اند برایشان این سوال پیش آمده که آیا در حال حاضر می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند یا خیر.

وضعیت افرادی که سهام عدالت ندارند چه می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، اینگونه که سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده تا زمانی که ثبت نام‌شدگانِ قطعی، ساماندهی نشوند ثبت نام جدید انجام نمی‌شود و این ساماندهی احتمالا تا پایان سال 1396 به طول خواهد انجامید.

    به گزارش ایسنا، از سه‌شنبه 17 اسفند سال گذشته مشمولان سهام عدالت می‌توانستند از طریق سایت www.samanese.ir  صورت حساب سهام عدالت خود را ببینند. از آن روز تعداد زیادی از اشخاصی که به دلایل مختلف در طرح سهام عدالت ثبت نام نکرده بودند برایشان این سوال پیش آمد که آیا می‌توانند برای گرفتن سهام عدالت ثبت نام کنند یا خیر؟

    علی‌اشرف عبدالله‌پوری حسینی - رییس سازمان خصوصی‌سازی - در این‌باره می‌گوید تا زمانی که ساماندهی ثبت نام شدگان قطعی که تعدادشان 49 میلیون و 226 هزار و 193 نفر است انجام نشود، سازمان خصوصی‌سازی به فکر ثبت نام جدید نخواهد بود.

    به گفته او، در شرایط فعلی که باید سهام  49 میلیون و 226 هزار و 193 نفر ساماندهی شود، کار سخت و حتی شاقی است که فایل جدیدی برای ثبت نام سهام عدالت باز شود.

    عبدالله‌پوری حسینی اظهار امیدواری کرده است که در اواسط یا اواخر سال 1396 ساماندهی سهام عدالت برای ثبت نام شدگان فعلی به سر انجام برسد و موضوع ETF ها تعیین تکلیف و اجرایی شود. او می‌گوید بعد از گذشت 6 الی 9 ماه از این موضوعات مسئولان امر از مشکلات سهام عدالت فارغ می‌شوند و تصمیمی درباره افرادی که ثبت نام نشده‌اند اتخاذ می‌کنند.

    رییس سازمان خصوصی‌سازی اظهار می‌کند: دولت هم قبول دارد که یک عده جامانده از سهام عدالت وجود دارد. آن افراد حق شان بوده ثبت نام شوند اما ثبت نام نشده‌اند یا مدارکشان کامل نشده و علاوه بر آن‌ها یک عده هم به ناحق شناسایی نشده‌اند که تعداد دقیقشان را نمی‌دانم.

    او در بخشی از صحبت‌هایش گفته که شورای عالی اجرای سیاست‌های اصل 44 هم به دولت تصریح کرده که می‌تواند از آن افراد با ساز و کاری ثبت نام به عمل آورد. پوری حسینی تاکید کرده که "در این مورد وقتی سرمان خلوت‌تر شد بررسی می‌کنیم که پیشنهادها در این زمینه چه می‌تواند باشد."

    با این حساب افرادی که به هر دلیلی از طرح سهام عدالت جا مانده‌اند یا اینکه به ناحق شناسایی نشده‌اند فعلا نمی‌توانند در در طرح سهام عدالت ثبت نام کنند.

    سامانه سهام عدالت به دلیل به‌روزرسانی صورت‌حساب مشمولین از 30 اسفند 1395 تا 14 فروردین 1396، موقتا از دسترس خارج است و مشمولین از 14 فروردین به بعد می‌توانند به صورت‌حساب به‌روزشده خود دسترسی داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو