عصر بازار

نرخ تورم در انگلیس به بالاترین حد در طی سه سال و نیم گذشته رسید

عصر اعتبار- دفتر آمار ملی انگلیس در گزارشی که روز سه‌شنبه منتشر شد، نرخ تورم در این کشور را در ماه فوریه گذشته ۲.۳ درصد اعلام کرد که بالاترین حد در طی سه سال ونیم گذشته بشمار می‌آید

نرخ تورم در انگلیس به بالاترین حد در طی سه سال و نیم گذشته رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، براساس اعلام دفتر آمار ملی انگلیس، شاخص نرخ مشتری (تورم) در این کشور در ماه فوریه گذشته متاثر از افزایش بهای سوخت و مواد غذایی، به‌صورت غیرمنتظره به 2.3 درصد رسید که بالاترین حد از سپتامبر سال 2013 میلادی شمرده می‌شود.
    این برای پنجمین ماه پیاپی است که نرخ تورم در انگلیس، افزایش می‌یابد.
    براساس اعلام دفتر آمار ملی انگلیس، شاخص نرخ مشتری (تورم) در این کشور در ماه ژانویه گذشته، بالغ‌بر 1.8 درصد بوده است که بالاترین حد از ژوئن سال 2014 میلادی بشمار می‌آمد.
    به گفته تحلیل گران اقتصادی، افزایش غیرمنتظره نرخ تورم در انگلیس که بخشی از آن ناشی از کاهش ارزش پوند بعد از همه‌پرسی برگزیت در 23 ژوئن 2106 میلادی و بالا رفتن بهای کالاهای وارداتی است، خانوارهای انگلیسی را تحت‌ فشار قرار خواهد داد.
    'فیلیپ هاموند' وزیر دارایی انگلیس در اواسط اسفندماه گذشته در جریان ارائه گزارش لایحه بودجه 2017 میلادی به مجلس عوام که همراه با افزایش مالیات برای بخش‌های مختلف تجاری است، نرخ تورم را برای این کشور در سال جاری میلادی 2.4 درصد پیش‌بینی کرده بود.
    براساس پیش‌بینی وزیر دارایی (خزانه‌داری) انگلیس، نرخ تورم برای این کشور در سال آینده میلادی 2 درصد و برای سال 2019 میلادی 2 درصد خواهد بود .
    پیش‌بینی نرخ تورم برای انگلیس از سوی هاموند برای این دوره سه‌ساله، بالاتر از برآورد قبلی بانک مرکزی این کشور برای این دوره زمانی که در حدود 2 درصد اعلام ‌شده بود، است.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی