عصر بازار

رییس کمیسیون عمران مجلس:

شکوفایی اقتصادی در گرو توجه به بخش خصوصی است

عصر اعتبار- مهمترین کاری که مجلس و دولت باید انجام دهد توجه به بخش خصوصی در پروژه های عمرانی و واحدهای صنعتی است تا شاهد شکوفایی اقتصاد در کشور باشیم.

شکوفایی اقتصادی در گرو توجه به بخش خصوصی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از سنا، محمدرضا رضایی کوچی، رییس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به اهمیت مشارکت دادن بخش خصوصی در اقتصاد گفت: برای خروج از شرایط رکودی باید عزم و اراده همگانی وجود داشته باشد چون دولت و مجلس و حتی بخش خصوصی به تنهایی نمی توانند این کار را انجام دهند.

    وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه پروژه های عمرانی باید بتوانیم از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده کنیم، ابراز داشت: در حال حاضر نزدیک به 500 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در کشور پیش بینی شده که سالانه حداکثر 10 درصد منابع مورد نیاز پروژه ها را می توان تأمین کرد. همین امر باعث طولانی شدن عمر پروژه ها و افزایش قیمت تمام شده آنها می شود و نهایتا به موقع پروژه ها به مرحله بهره برداری نمی رسد که همکاری سه جانبه دولت، مجلس و بخش خصوصی می تواند به این سیکل پایان دهد.

    رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مسکن و خروج مسکن از چالش رکود، یکی از موضوعات مورد بررسی در کمیسیون عمران مجلس در سال جدید است. گفت: مسکن حداقل 30 درصد اقتصاد کشور است و اگر مسکن راه بیافتد بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی ما که امروز تعطیل هستند حتما فعال خواهند شد و بسیاری از نیروهای انسانی اشتغال پیدا خواهند کرد.

    رضایی کوچی توجه به اقتصاد مقاومتی را بهترین نسخه شفابخش برای بهبود اقتصاد کشور و خروج از وضعیت موجود و کسب و کار خواند، گفت: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری بهترین شرایطی که می تواند کشور را از حالت فعلی نجات دهد و وضعیت بهتری را برای کشور فراهم کند، بحث اقتصاد مقاومتی است.

    رییس کمیسیون عمران مجلس، فرهنگ سازی برای استفاده از تولیدات داخلی را مهم و ضروری خواند و ابراز داشت: واردات کالاهایی که مشابه آن در کشور زیاد است، یکی از موضوعاتی است که مجلس و دولت باید بیشتر به آن توجه کنند.

    وی در این خصوص ادامه داد: نیاز هست در مورد این موضوع فرهنگ سازی شود تا مردم به سمت کالای داخلی تمایل پیدا کنند و در این امر رسانه ها نقش مهمی دارند البته باید کیفیت کالای داخلی را نیز بالا برد تا جنس داخلی قابل رقابت با نوع خارجی اش باشد.

    رضایی کوچی با اشاره به ضروت فروش فرآورده ای نفتی به جای خام فروشی، گفت: ما در تولید و فروش نفت به جایگاه های قبل از دوران تحریم رسیده ایم اما باید از فروش نفت به صورت خام جلوگیری کنیم و فرآورده های نفتی را جایگزین نفت خام کنیم تا فرصت های بیشتری برای کسب درآمدهای ارزی ایجاد شود.

    این مقام مسوول در خصوص معادن نیز اظهار داشت: در خصوص معادن با وجود ذخیره های زیادی که وجود دارد به قدر ظرفیت های موجود عمل نشده است بنابراین یکی از رویکردهای جدی مجلس و دولت باید توجه به معادن باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو