عصر بازار

نخست وزیر بریتانیا برای حفظ اتحاد در طول مذاکرات برگزیت،‌ راهی اسکاتلند شد

عصر اعتبار- نخست وزیر بریتانیا با درخواست از دولت محلی اسکاتلند بر لزوم اتحاد طی مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا تاکید و برای ساختن یک کشور جهانی فراتر از اروپا،‌ تصریح دارد.

نخست وزیر بریتانیا برای حفظ اتحاد در طول مذاکرات برگزیت،‌ راهی اسکاتلند شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از فارس، با نزدیک شدن تاریخ به جریان انداختن برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) ترزا می نخست وزیر این کشور در تلاش برای جلب رضایت اسکاتلند است.

    به نوشته شبکه خبری بی‌بی‌سی، قرار است ترزا می با سفر به اسکاتلند از دولت محلی درخواست کند بریتانیا را ملتی متحدتر از قبل کنند.

    خانم می قبل از این گفته بود اکنون که برگزیت به جریان می‌افتد، زمان مناسبی برای برگزاری همه‌پرسی استقلال اسکاتلند از بریتانیا نیست.

    سفر می به اسکاتلند یک روز قبل از برنامه پارلمان اسکاتلند برای رای دادن به همه‌پرسی دوم جدایی از بریتانیا انجام می‌گیرد.

    خانم نیکولا استرجون وزیر اول دولت محلی اسکاتلند بعد از رای مردم بریتانیا به برگزیت بارها هشدار داده بود همه‌پرسی استقلال از بریتانیا برگزار می‌کند و داخل اتحادیه اروپا باقی می‌ماند.

    وی اخیرا اعلام کرد بهترین زمان برای برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند از بریتانیا، بین پاییز سال 2018 تا بهار سال 2019 میلادی است اما در این بازه زمانی مذاکرات برگزیت هنوز به اتمام نرسیده است.

    برگزیت فرآیندی دو ساله خواهد داشت که مذاکرات میان مقام‌های بریتانیا و اتحادیه اروپا در راستای خروج این کشور از این اتحادیه است.

    ترزا می هشدار داده است برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند از بریتانیا می‌تواند به تضعیف و سست شدن جایگاه بریتانیا طی مذاکرات برگزیت بیانجامد.

    اسکای نیوز هم ضمن انتشار سخنان می قبل از دیدار با استرجون نوشت، نخست وزیر بریتانیا به وزیر اول اسکاتلند خواهد گفت «با شروع مذاکراتی که می‌تواند ما را به سمت و سوی همکاری تازه‌ای با اروپا ببرد، مهم است بدانیم که در آستانه لحظه مهمی برای بریتانیا قرار داریم. ما باید از این فرصت برای پیش‌برد بریتانیا به سوی جهانی شدن استفاده کنیم.»

    وی همچنین خواهد گفت «بریتانیا نزدیک‌ترین دوست اروپا و کشوری خواهد بود که فراتر از اروپا هم می‌نگرد و روابطش را با دوستان قدیمی و متحدان جدید می‌سازد.»

    ترزا می در راستای جلب رضایت اسکاتلند به استرجون خواهد گفت «وقتی این ملت بزرگ متحد: انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی، تصمیم به انجام کاری با یکدیگر بگیرد و مصمم باشد، نیرویی خواهیم شد که جلویش گرفته نمی‌شود.»

    یکی از دلایل اسکاتلند برای عدم رضایت در خروج از اتحادیه اروپا،‌از دست دادن بازار واحد اروپاست که از لحاظ اقتصادی مضرات زیادی را احتمالا بر این کشور تحمیل خواهد کرد.

    چهارشنبه این هفته مصادف با نهم فروردین، سرانجام مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به جریان می‌افتد که فرآیند جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو