عصر بازار

پیش بینی از روزهای آینده؛

چه عواملی بر قیمت طلا موثر خواهد بود؟

عصر اعتبار- تازه ترین تحلیل کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که تحولات سیاسی آمریکا طی روزهای آینده مهمترین عامل موثر بر نوسانات بازار طلا خواهد بود.

چه عواملی بر قیمت طلا موثر خواهد بود؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از بورس کالای ایران، قیمت طلا در هفته گذشته برای دومین بار متوالی با افزایش روبرو شده که علت اصلی آن نگرانی های مربوط به توانایی دولت ترامپ در اجرای برنامه های اقتصادی و مالی بوده است.

    بر اساس این گزارش کنگره آمریکا با رای گیری درباره لغو برنامه بهداشت و سلامت دولت اوباما مخالفت کرده و این مساله به چالش بزرگی برای ترامپ تبدیل شده است. دولت ترامپ اکنون قصد دارد پس از این شکست بزرگ، اصلاح سیاست های مالیاتی را دنبال کند. ترامپ قول داده است تا مالیات ها را کاهش داده و میلیاردها دلار برای توسعه زیرساخت های اقتصادی هزینه کند.

    نگرانی های مربوط به اوضاع سیاسی آمریکا موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شده است. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با رشد 1.07 درصدی روبرو شد ه است.

    نمایندگان کنگره آمریکا حاضر نشده اند درباره پیشنهاد ترامپ برای لغو برنامه بیمه همگانی اوباما موسوم به اوباماکر رای گیری کنند و این مساله موجب کاهش ارزش دلار شده است.

    سرمایه گذاران بر این باورند که شکست ترامپ در مطرح کردن این قانون در کنگره، نشانه چالش های بزرگتری برای کاخ سفید طی ماه های آینده با هدف جلب حمایت نمایندگان در تصویب برنامه های اقتصادی و مالی خواهد بود.

    شاخص ارزش دلار به پایین ترین سطح در 4 ماه اخیر رسیده است. قیمت هر اونس نقره نیز طی هفته کذشته بیش از 2.11 درصد رشد داشته است.

    طی هفته آینده سرمایه گذاران به دقت تحولات سیاسی آمریکا را زیر نظر خواهند داشت. انتشار امارهای مهم اقتصادی در آمریکا از جمله درآمد و هزینه بخش خصوصی و سخنرانی برخی مقام های ارشد فدرال رزرو می تواند بر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا موثر باشد.

    آمارهای مهم اقتصادی منطقه یورو به خصوص آلمان نیز طی روزهای آبنده اعلام خواهد شد. بریتانیا نیز آمارهای مهم اقتصادی به خصوص شاخص تولیدات صنعتی را منتشر خواهد کرد.

    به نظر می رسد اوضاع سیاسی اروپا نیز می تواند تا حد زیادی بر نوسانات بازارهای بین المللی موثر باشد. انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در پیش است و انتخابات پارلمانی آلمان نیز طی ماه های آینده برگزار خواهد شد. ترزا می نخست وزیر بریتانیا نیز روز چهارشنبه قرار است با امضای ماده 50 پیمان لیسبون رسما روند خروج از اتحادیه اروپا را آغاز کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی