عصر بازار

آرین‌منش:

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو توسعه تولید داخلی و توجه به اشتغال است

عصر اعتبار- نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: نامگذاری‌های مقام معظم رهبری مبتنی بر اولویت‌ها و ضرورت‌های کشور است و تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو توسعه تولید داخلی و توجه ویژه به اشتغال خواهد بود.

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو توسعه تولید داخلی و توجه به اشتغال است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، جواد آرین‌منش با اشاره به شعار سال 96 بیان کرد: اگرچه هنوز مشکلات فراوانی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و... داریم اما برحسب شرایط، زمان و ضرورت‌ها رهبر انقلاب برای هر سال شعاری را انتخاب می‌کنند که جهت‌دهی و اولویت‌بندی کشور را به ویژه برای قوای سه‌گانه و دولت مشخص می‌کند.

    وی افزود: یکی از مشکلات اساسی کشور یا به عبارتی در راس مشکلات جوانان فارغ‌التحصیل و تحصیل کرده، مساله اشتغال است که فرصت‌های شغلی ایجاد شده در 10 سال اخیر متناسب با برنامه‌ها و جمعیت کشور نبوده است.

    آرین‌منش با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اظهار کرد: یکی از عمده‌ترین تلخ کامی‌های ما مساله بیکاری است که رفع این مشکل در گرو توجه به توسعه تولید داخلی است.

    آرین منش گفت گفت: کشوری مانند چین می‌تواند برای 1.5 میلیارد نفر شغل ایجاد کند اما ما با وجود امکانات بالقوه، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های فراوان در ایجاد شغل برای 80 میلیون نفر با مشکل مواجه هستیم.

    آرین‌منش عنوان کرد: تحقق شعار سال و اقتصاد مقاومتی و رسیدن به رشد اقتصادی مورد نظر در برنامه ششم توسعه نیازمند الزاماتی است که عمده‌ترین آن‌ها حمایت از صادرات، توجه به مدیریت مصرف و اصلاح الگوی مصرف، جهت‌گیری منابع صندوق توسعه ملی، ترویج فرهنگ و اخلاق کار، توسعه ارتباطات بین‌المللی و جذب سرمایه‌های خارجی، تحقق کامل سیاست‌های اصل44، بهبود مستمر فضای کسب و کار و رفع موانع دست و پاگیر تولید و اشتغال، اصلاح و جهت‌گیری نظام بانکی به سمت اشتغال، هماهنگ‌سازی رشته‌های دانشگاهی با بازارکار و رفع خلاهای قانونی اشتغال و درصورت لزوم تصویب قوانین تسهیل کننده اشتغال از مهم‌ترین آن است.

    وی ادامه داد: باید کار در کشور به عنوان یک ارزش نهادینه شده و فرهنگسازی شود. همچنین دو منبع درآمدی فروش نفت و میعانات و مالیات برای توسعه کشور هرگز کافی نیستند و باید با توسعه روابط اقتصادی خود با سایرکشورها و ایجاد امنیت اقتصادی در جهت جذب سرمایه‌های خارجی و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی تلاش کنیم.

    آرین‌منش خاطرنشان کرد: اگر دولت‌ها سیاست‌های چابک‌سازی دولت و کوچک شدن ادارات را مدنظر دارند می‌بایست بخش خصوصی و تعاونی را تقویت کنند که این مهم منوط به تحقق کامل سیاست‌های اصل 44 است. گاهی مشاهده می‌شود شرکت‌های خصوصی می‌خواهند نیرو جذب کنند اما آنقدر مشکلات مختلف اعم از بیمه و مسائل مربوط به کار و وزارت کار و... در سر راهشان وجود دارد که صرف نظر می‌کنند. باید موانع دست و پا گیر اشتغال و تولید را برطرف کنیم.

    این نماینده پیشین مجلس عنوان کرد: تسهیلات بانک مرکزی باید به سمت شعار سال اصلاح شود و نظارت لازم را نیز انجام دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی