عصر بازار

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

عصر اعتبار- قیمت طلا امروز در مواجهه با یک سطح مقاومت فنی کلیدی و همچنین گمانه زنی ها در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره در سال جاری میلادی که موجب فاصله گرفتن ارزش دلار از پایین ترین رقم چند ماه گذشته و افزایش شاخص ها در بازار بورش شد، کاهش یافت.

قیمت جهانی طلا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از تسنیم، قیمت طلا امروز در مواجهه با یک سطح مقاومت فنی کلیدی و همچنین گمانه زنی ها در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره در سال جاری میلادی که موجب فاصله گرفتن ارزش دلار از پایین ترین رقم چند ماه گذشته و افزایش شاخص ها در بازار بورس شد، کاهش یافت.

    جفری هالی، تحلیلگر بازار طلا در وسسه اوآندای سنگاپور گفت: «افزایش ارزش دلار در کنار بالا رفتن میزان سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا و همچنین رشد شاخص ها در بازار بورس موجب شده تا روند افزایشی قیمت طلا فعلا متوقف شود.»

    جفری افزود، قیمت طلا همچنین پس از آن کاهش یافت که فلز زرد نتوانست از سطح مقاومت فنی 1260 دلار عبور کند.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد کاهش به 1250 دلار و 75 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز نیم درصد افت داشت و به 1249 دلار و 8 سنت رسید.

    شاخص اعتماد مصرف کننده در آمریکا در ماه مارس به 125.6 رسید که بالاتر از پیش بینی های قبلی بود و از رقم 116.1 ثبت شده در ماه فوریه نیز بیشتر بود. این مسئله موجب بالا گرفتن مجدد گمانه زنی ها در مورد افزایش نرخ بهره شده است. شاخص اعتماد مصرف کننده در ماه مارس بالاترین رقم از دسامبر 2000 تاکنون بوده است.

    در حالی که یک مقام ارشد فدرال رزرو آمریکا از احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره در سال جاری میلادی سخن گفته، ارزش دلار امروز افزایش داشت و از پایین ترین رقم های چند ماه اخیر فاصله گرفت.

    استنلی فیشر، نایب رئیس فدرال رزرو و یکی از سیاستگذاران تاثیرگذار این بانک گفت، دو نوبت دیگر افزایش نرخ بهره در سال جاری میلادی دور از انتظار نیست.

    جیانگ شو، تحلیلگر گروه طلای شاندونگ در این باره گفت: «احتمالا انتظارات در مورد افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن با توجه به اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو