عصر بازار

برگزیت آغاز شد؛ روندی که پیش روست

عصر اعتبار- با شروع مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، نخست وزیر این کشور از همه اقشار و از دولت‌های محلی درخواست می‌کند با یکدیگر متحد باشند تا با بهترین نتیجه به استقلال از اتحادیه اروپا دست یابند.

برگزیت آغاز شد؛ روندی که پیش روست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از فارس، ترزا می نخست وزیر بریتانیا بعد از نوشتن نامه برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) در سخنانی ضمن اشاره به آمادگی کشورش برای شروع مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا به همه اطمینان داد به دنبال بهترین توافق است.

    روزنامه تلگراف نوشت، ترزا می امروز به مردم این کشور خواهد گفت «وقتی طی ماه‌های آینده بر سر میز مذاکره می‌نشینم، نماینده همه افراد، پیر و جوان، غنی و فقیر، مردم شهر‌ها، شهرستان‌ها، حومه‌ شهر‌ها، تمام روستاها و دهکده‌ها و همچنین نماینده تمام شهروندان اتحادیه اروپا که بریتانیا را برای زندگی انتخاب کرده‌اند، در تمام این کشور هستم.»

    وی همچنین خواهد گفت «عزم راسخ من این است که به توافقی، مناسب برای تک تک افراد در این کشور، دست یابم.»

    ترزا می از مردم سراسر بریتانیا تقاضا خواهد کرد، اختلافات را کنار بگذارند و در این سفر مهم برای استقلال از اتحادیه اروپا، به یکدیگر ملحق شوند.

    بعد از این اظهارات نخست وزیر، «تیم بارو» نماینده بریتانیا در اتحادیه اروپا نامه 12 بندی ترزا می را به اتحادیه اروپا خواهد برد و «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا به نمایندگی از 27 عضو دیگر اتحادیه اروپا در پاسخی خواهد گفت، 27 عضو اتحادیه اروپا از بریتانیا می‌خواهند که در آینده متحد نزدیک آنان باقی بماند.

    بعد از آن «ژان کلود-یونکر» رئیس کمیسیون اروپا و «گای ورهوفستات» مذاکره‌کننده برگزیت از سوی اتحادیه اروپا نیز پاسخ‌هایی را به نامه ترزا می خواهند داد.

    اما تشکیل جلسه سران 27 کشور دیگر غیر از بریتانیا برای تعیین مسیر مذاکرات در روز 29 آوریل یعنی یک ماه بعد انجام می‌گیرد. در جلسه 29 آوریل، 27 کشور عضو اتحادیه قدم بعدی برای توافق میان خود و بریتانیا و همچنین خط و مشی سیاسی برای مذاکرات برگزیت را بررسی می‌کنند.

    در جلسه 29 آوریل، دستور کار برای شروع مذاکرات جدی در اوایل ماه می را تعیین خواهند کرد و انتظار می‌رود این را اعلام کنند که 27 عضو به صورت یکپارچه عمل خواهند کرد تا لندن نتواند در مذاکرات یک عضو را به تنهایی هدف قرار دهد.

    مردم پادشاهی متحده (انگلیس، اسکاتلند،‌ ولز و ایرلندشمالی) روز 23 ژوئن سال گذشته میلادی با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند و شروع مذاکرات خروج امروز 29 مارس کلید خورد.

    این مذاکرات با اجرای ماده 50 معاهده لیسبون که برنامه خروج یکی از اعضای عضو اتحادیه اروپاست، آغاز می‌شود که فرآیندی دو ساله خواهد داشت.

    بریتانیا اولین عضو اتحادیه اروپاست که تصمیم به خروج گرفته است و در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات و خروج بریتانیا، روابط این کشور و دیگر کشورهای عضو در زمینه‌های اقتصادی و مهاجرت تغییرات زیادی خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو