عصر بازار

اعلام آمادگی ۲ میلیون نفر برای پرداخت اقساط و تملک سهام عدالت

عصر اعتبار- مشاور رییس کل سازمان خصوصی سازی گفت: بیش از ۲ میلیون نفر از مشمولان به صورت داوطلبانه برای پرداخت اقساط خود و تملک سهام عدالت از طریق حساب های بانک ملی تا پایان اسفندماه گذشته اعلام آمادگی کرده و پرداخت هایی انجام داده اند.

اعلام آمادگی ۲ میلیون نفر برای پرداخت اقساط و تملک سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، سیدجعفر سبحانی با اشاره به رونمایی سامانه ساماندهی سهام عدالت در روز هفدهم اسفندماه سال گذشته افزود: بر این اساس بیش از 49 میلیون و 200 هزار نفر از مشمولان می توانستند با مراجعه به سامانه به نشانی www.samanese.ir برای گرفتن صورتحساب خود اقدام کنند.

    مشاور رییس کل سازمان خصوصی سازی گفت: تا روز پایانی سال گذشته (سی ام اسفندماه) و طی تنها دو هفته بیش از 28 میلیون نفر از مشمولان به سامانه پیش بینی شده مراجعه کردند؛ در حالی که پیش بینی این سازمان مراجعه 12 تا 13 میلیون نفر بود.

    وی با اشاره به صورتحساب مشمولان یادآوری کرد: در بخشی از این صورتحساب، میزان واریزی سود (دریافتی از شرکت های سرمایه پذیر) به حساب خزانه مشخص شده که برای همه مشمولان این رقم ثابت و 532 هزار تومان و در مجموع برای مشمولان کشور در طی 10 سال گذشته بیش از 24 هزار میلیارد تومان واریز به خزانه صورت گرفته است.

    سبحانی اظهارداشت: 6200 میلیارد تومان از این رقم در دولت های گذشته (هفت ساله منتهی به سال 92) و بقیه 17 هزار و 800 میلیارد تومان آن در سه ساله دولت یازدهم دریافت شده و به حساب خزانه واریز شده؛ بر این اساس در طول خدمت دولت «تدبیر و امید» مجموع دریافتی سود سهام عدالت و واریزی به خزانه بیش از سه برابر هفت سال پیش از آن بوده است.

    وی در ادامه با اشاره به ماده 6 آئین نامه اجرایی توزیع سهام عدالت مورخ فروردین 88 خاطرنشان کرد: مطابق این ماده قانونی، اگر طی 10 سال سازمان خصوصی سازی می‌توانست از محل سود شرکت های سرمایه پذیر مبلغ یک میلیون تومان سهام عدالت را تادیه و پاس کند، همه مشمولان کل سهام خود را دریافت می کردند و در غیر اینصورت مشمولان می‌توانند آن را به صورت اختیاری پرداخت کنند.

    سبحانی تصریح کرد: تاکنون بیش از 2 میلیون نفر از مجموع 28 میلیون نفری که با مراجعه به سامانه صورتحساب دریافت کرده اند، برای پرداخت اقساط خود از طریق حساب های بانک ملی (به عنوان بانک عامل سهام عدالت) اعلام آمادگی کرده و پرداخت هایی انجام داده‌اند.

    وی توضیح داد: سامانه سهام عدالت به دلیل به‌روزرسانی صورتحساب مشمولان از تاریخ 30 اسفند 1395 تا 14 فروردین 1396، به طور موقت از دسترس خارج است و افراد از 14 فروردین به بعد می‌توانند به صورتحساب به‌روزشده خود دسترسی داشته باشند؛ بر این اساس هنوز رقم پرداختی از سوی مشمولان مشخص نیست و متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو