عصر بازار

مشاور سازمان خصوصی‌سازی:

۲۸ میلیون نفر صورتحساب سهام عدالت دریافت کردند

عصر اعتبار- مشاور سازمان خصوصی‌سازی از مراجعه ۲۸ میلیون نفر به سامانه ساماندهی سهام عدالت خبرداد و گفت: از این تعداد، دو میلیون نفر برای پرداخت اقساط و تملک سهام، اعلام آمادگی کردند.

۲۸ میلیون نفر صورتحساب سهام عدالت دریافت کردند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری ”عصر اعتبار“ به نقل از باشگاه خبرنگاران ، سیدجعفر سبحانی گفت: از زمان رونمایی سامانه ساماندهی سهام عدالت، بیش از 49 میلیون و 200 هزار نفر از مشمولان می توانستند با مراجعه به سامانه به نشانی www.samanese.ir برای گرفتن صورتحساب خود اقدام کنند که بر این اساس، تا روز پایانی سال گذشته (سی ام اسفندماه) و طی تنها دو هفته بیش از 28 میلیون نفر از مشمولان به سامانه پیش بینی شده مراجعه کردند؛ در حالی که پیش بینی این سازمان مراجعه 12 تا 13 میلیون نفر بود.

    مشاور سازمان خصوصی سازی، با اشاره به صورتحساب مشمولان یادآوری کرد: در بخشی از این صورتحساب، میزان واریزی سود (دریافتی از شرکتهای سرمایه پذیر) به حساب خزانه مشخص شده که برای همه مشمولان این رقم ثابت و 532 هزار تومان و در مجموع برای مشمولان کشور در طی 10 سال گذشته بیش از 24 هزار میلیارد تومان واریز به خزانه صورت گرفته است.

    سبحانی اظهار داشت: 6200 میلیارد تومان از این رقم در دولتهای گذشته (هفت ساله منتهی به سال 92) و بقیه 17 هزار و 800 میلیارد تومان آن در سه ساله دولت یازدهم دریافت شده و به حساب خزانه واریز شده است؛ بر این اساس در طول خدمت دولت «تدبیر و امید» مجموع دریافتی سود سهام عدالت و واریزی به خزانه بیش از سه برابر هفت سال پیش از آن بوده است.

    وی در ادامه با اشاره به ماده 6 آئین نامه اجرایی توزیع سهام عدالت مورخ فروردین 88 خاطرنشان کرد: مطابق این ماده قانونی، اگر طی 10 سال سازمان خصوصی سازی می‌توانست از محل سود شرکتهای سرمایه پذیر مبلغ یک میلیون تومان سهام عدالت را تادیه و پاس کند، همه مشمولان کل سهام خود را دریافت می کردند و در غیر این صورت مشمولان می‌توانند آن را به صورت اختیاری پرداخت کنند.

    سبحانی تصریح کرد: تاکنون بیش از 2 میلیون نفر از مجموع 28 میلیون نفری که با مراجعه به سامانه صورتحساب دریافت کرده اند، برای پرداخت اقساط خود از طریق حسابهای بانک ملی (به عنوان بانک عامل سهام عدالت) اعلام آمادگی کرده و پرداختهایی انجام داده‌اند.

    وی توضیح داد: سامانه سهام عدالت به دلیل به‌روزرسانی صورت‌حساب مشمولان از تاریخ 30 اسفند 1395 تا 14 فروردین 1396، بطور موقت از دسترس خارج است و افراد از 14 فروردین به بعد می‌توانند به صورت‌حساب به‌روزشده خود دسترسی داشته باشند؛ بر این اساس هنوز رقم پرداختی از سوی مشمولان مشخص نیست و متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی