عصر بازار

خبرگزاری چین اعلام کرد؛

رشد اقتصادی چین بیش از ۶ درصد خواهد بود

عصر اعتبار- اتاق فکر دولت چین پیش‌بینی کرده که رشد اقتصادی این کشور در سه ماه نخست سال جاری میلادی، ۶.۸ درصد شود.

رشد اقتصادی چین بیش از ۶ درصد خواهد بود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، اتاق فکر دولت چین اعلام کرده که انتظار می رود رشد اقتصادی چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، در سه ماه نخست سال جاری میلادی 6.8 درصد باشد.

    این در حالی است که مبنای این تحلیل، بر اساس ثبت رکورد بالای اعطاء وام از سوی بانک های چینی و نیز صرف هزینه بیشتر دولت در مقایسه با سه ماه پایانی سال گذشته میلادی است. 

    همچنین آکادمی ملی استراتژی اقتصادی چین هم اعلام کرد که افزایش رشد اقتصادی این کشور در سه ماه نخست سال 2017 میلادی، به افزایش قیمت محصولات کارخانه ها، سود بیشتر شرکت ها و افزایش واردات برمی‌گردد.

    به گفته تحلیلگران اقتصادی، تمرکز چین بر روی سیاست های اقتصادی کلان، می بایستی از رهگذر اصلاحات ساختاری عرضه ای باشد تا پتانسیل تولید را در بلندمدت توسعه دهد. 

    البته اتاق فکر دولت چین بر این باور است که تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماه نخست سال جاری میلادی، 6.7 درصد باشد؛ ضمن اینکه انتظار می رود تولیدات صنعتی در سه ماه دوم سال 2017 میلادی با کمی افزایش روبرو شود؛ اگرچه میزان سرمایه‌گذاری در سه ماه دوم، با روند کاهشی به کار خود ادامه دهد. 

    بر پایه این گزارش، توصیه می شود که دولت چین به منظور جلوگیری از ریسک های احتمالی در حوزه املاک و بخش های مالی، به مدیریت صحیح پولی و عرضه به موقع زمین روی آورد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی