عصر بازار

ضمن رد اتهامات درباره دور زدن تحریم‌های ایران

بانک خلق ترکیه از قانونی بودن تمام تراکنش‌هایش خبر داد

عصر اعتبار- بانک خلق ترکیه ضمن رد اتهامات درباره دور زدن تحریم‌های ایران، تاکید کرد تمام تراکنش‌های بانکی که انجام داده‌اند با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد.

بانک خلق ترکیه از قانونی بودن تمام تراکنش‌هایش خبر داد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، «بانک خلق» ترکیه ضمن رد ادعاهای دور زدن تحریم‌های ایران، اعلام کرد تمام تراکنش‌ها و عملیات‌های بانکی که از سوی آنها (در رابطه با ایران) انجام شده در تطابق کامل با قوانین داخلی و بین‌المللی بوده است.

    این بانک در بیانیه‌ای که بامداد جمعه در بازار بورس «استانبول» اعلام شد ضمن انتقاد از اخبار و گزارشاتی که طی روزهای اخیر «در جهت بی‌اعتبار کردن» آنها منتشر شده، این اقدامات را تلاشی برای فریب افکار عمومی نامید.

    به نوشته خبرگزاری «رویترز» در این بیانیه آمده است: «بانک ما تمام اقداماتی را که برای حفاظت از سهامداران، شرکای تجاری و سپرده‌گذاران خود لازم ببیند، انجام می‌دهد. تراکنش‌ها و عملیات‌های بانک ما همواره با قوانین داخلی و بین‌المللی مطابق بوده است.»

    «محمت هاکان آتیلا» معاون مدیر اجرایی «بانک خلق ترکیه» به اتهام تلاش برای انجام مبادلات مالی از طرف ایران و دور زدن تحریم‌های اقتصادی یک‌طرفه واشنگتن بر تهران، سه‌شنبه شب در فرودگاه «جان اف کندی» در نیویورک دستگیر شده است.

    «بکر بوزداغ» وزیر دادگستری ترکیه روز گذشته (پنجشنبه) اعلام کرد این دستگیری «کاملا سیاسی» بوده و تلاشی جهت برچسب زدن به ترکیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری این کشور است.

    دولت آمریکا ادعا کرده شواهدی در دست دارد مبنی بر اینکه رضا ضراب میلیون‌ها دلار به عنوان رشوه به مقام‌های دولت ترکیه و مدیران ارشد بانک یاد شده پرداخت کرده است. مطابق این ادعا، «بانک خلق ترکیه» به «ضراب» برای دور زدن تحریم‌های ایران کمک کرده است.

    مقام‌های ترکیه در سال 2013 رضا ضراب را به دادن رشوه به مقام‌های کابینه این کشور متهم کردند. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه تحقیقات درباره این موضوع را زمینه‌چینی برای کودتا خواند و تمامی اتهامات علیه ضراب و اعضای دولت او در نهایت مختومه اعلام شدند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو