عصر بازار

راه اندازی رستوران معلق ۲ میلیارد تومانی در مشهد

عصر اعتبار- نخستین رستوران هوایی کشور با حضور معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات‌سفر کشور در دهکده شاندیز به‌بهره‌برداری رسید.

راه اندازی رستوران معلق ۲ میلیارد تومانی در مشهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، طبق گزارش رسیده، سعید شیرکوند معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث‌فرهنگی، در مراسم افتتاحیه این رستوران شامگاه 10 فروردین ماه، گفت: توجه به مسائل زیست‌محیطی در صنعت گردشگری پاک می‌تواند اهمیتی بیش از مسائل اقتصادی داشته باشد و شهرستان بینالود (طرقبه شاندیز) از این حیث به‌عنوان یکی از شهرستان‌های موفق در عرصه گردشگری محسوب می‌شود.

    او با اشاره به نام‌گذاری امسال ازسوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، افزود: باید برای تقویت صنعت گردشگری تلاش شود، زیرا مزایا و کارایی‌های متنوع و متعددی در این صنعت وجود دارد؛ البته اقتصاد این صنعت تکیه به توانمندی جوانان در زمینه‌های علمی و تکنولوژیک و استفاده از ظرفیت‌های علمی دیگر کشورها دارد.

    معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: صنعت به‌معنی مجموعه‌ای از فعالیت‌های مرتبط با هم است که همه سازوکارها از تولید تا مصرف را در خود دارد و باید آن‌قدر ظرفیت داشته باشد که بتواند سودآور باشد و به‌منظور ایجاد اشتغال نقش ایفا کند که در این میان، صنعت گردشگری به‌معنای واقعی باید برای تولید، اشتغال و درآمدزایی گام بردارد.

    او عنوان کرد:باید شرایط سفر فراهم شود تا شاهد گسترش تأسیسات گردشگری در عرصه‌های مختلف و البته تحقق تولید و اشتغال باشیم.

    شیرکوند با بیان اینکه صرفاً‌ با سفر رفتن اشتغال شکل نمی‌گیرد، افزود: ما باید فرهنگ‌سازی کنیم و مردم از ظرفیت‌های گردشگری در سفرهای خود استفاده کنند.

    حسین زارع صفت مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز با اشاره به فعالیت‌های گردشگری این استان و بویژه منطقه نمونه گردشگری شاندیز گفت: تاکنون در حوزه گردشگری استان، 520 اشتغال ایجاد شده است.

    سعید صفری مجری طرح رستوران هوایی نیز با بیان توضیحاتی درباره این پروژه اظهار کرد: این رستوران با 6/5 تن وزن طراحی شده و تا ارتفاع 40 متر بالا می‌رود و در یک نوبت،یک ساعته امکان پذیرایی از 28 نفر با 10 خدمه را دارد.

    به گفته‌ی او؛هزینه ساخت این رستوران هوایی،20 میلیارد ریال بود که صد در صد به دست متخصصان داخلی طراحی و اجرا شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی