عصر بازار

آلمان در صدر کشورهای سرمایه گذار در ایران

عصر اعتبار- جذب بیش از ۱۲ میلیارد دلار پس از برجام مورد تصویب هیات سرمایه گذاری خارجی قرار گرفت و استان خراسان شمالی در جذب این سرمایه ها پیشتاز بوده است؛ همچنین آلمان با سه میلیارد و ۹۶۲ میلیون دلار در صدر کشورهای سرمایه گذار قرار دارد.

آلمان در صدر کشورهای سرمایه گذار در ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری ”عصر اعتبار“ به نقل از ایرنا، در بازه زمانی یکم دی ماه سال 1394 تا تاریخ 10 اسفند ماه سال 1395 در مجموع 12 میلیارد و 48 میلیون و 968هزار دلار سرمایه گذاری خارجی به تصویب این هیات رسیده است.
    بنا بر آمار اعلامی وزارت امور اقتصادی و دارایی، بیشترین میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی تا قبل از حل موضوع هسته ای ایران در دولت یازدهم، به سال 2012 میلادی باز می‌گردد که رقمی نزدیک به 4 میلیارد و 700 میلیون دلار بود. این رقم در سال 2013 میلادی به 3 میلیارد و 100 میلیون دلار و در سال 2014 به رقم 2 میلیارد و 100 میلیون دلار و در نهایت در سال 2015 به 2 میلیارد و 50 میلیون دلار کاهش یافت.
    با آغاز اجرای برجام، درهای اقتصاد کشور به سوی جهانیان برای تعامل سازنده و همکاری های مشترک گشوده شد که فقط در سال 1395 هیات سرمایه گذاری خارجی 9 میلیارد و 175 میلیون و 586 هزار دلار سرمایه گذاری مصوب در استان ها به تصویب رسانده است.
    طبق گزارش ارسال شده از سوی سازمان سرمایه گذاری خارجی، این سازمان 12میلیارد و 48 میلیون و 968 هزار دلار سرمایه گذاری خارجی مصوب به تفکیک استان از بعد برجام تا 10 اسفند ماه، سال1395 داشته است.
    در این میان خراسان شمالی با جذب بیش از سه میلیارد و 378 میلیون دلار بیش از سایر استان ها سرمایه گذاری خارجی جذب کرده است و پس از آن استان آذربایجان شرقی با 1.5 میلیارد دلار قرار دارد.
    همچنین استان های اصفهان، تهران و سیستان و بلوچستان هرکدام توانسته اند بیش از یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در مدت یاد شده جذب کنند.
    از دیگر استان های موفق در جذب سرمایه گذاری خارجی می توان به آذربایجان غربی، البرز، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد اشاره کرد.
    ارمنستان، اسپانیا، افغانستان، آلمان، امارات، انگلستان، ایرلند، بلاروس، ترکیه، جزایر باربادوس، جمهوری آذربایجان، چین، روسیه، سریلانکا، عراق، عمان، فرانسه، قبرس، کویت، مالزی، هلند، هندوستان و ونزوئلا از جمله کشورهایی هستند که اقدام به سرمایه گذاری در ایران کرده اند.
    در این میان آلمان با سه میلیارد و 962 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی مصوب برای 17 طرح جدید، در صدر کشورهای سرمایه گذار در ایران قرار دارد و پس از آن اسپانیا با سه میلیارد و 200 میلیون دلار قرار گرفته است.
    در بین سرمایه گذاران خارجی یک ایرانی مقیم خارج از کشور نیز دیده می شود که هفت میلیون دلار سرمایه گذاری مصوب دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو