عصر بازار

افشاگری ترامپ درباره دارایی‌های ثروتمندان کاخ سفید

عصر اعتبار- رییس جمهور آمریکا در تازه‌ترین اقدام خود لیست درآمد و دارایی‌های اعضای دولت خود از جمله داماد و دخترش را منتشر و با این کار به نوعی تایید کرد که اکثر اطرافیان او مشاورانی فوق ثروتمند هستند.

افشاگری ترامپ درباره دارایی‌های ثروتمندان کاخ سفید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مقامات بلندپایه کاخ سفید همواره به دلیل وضعیت مالی خود به ویژه پیش از ورود به کاخ سفید مورد فشار رسانه‌ها و افکار عمومی قرار می‌گرفتند. در واکنش به این فشارها دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز گذشته جمعه اقدام به انتشار دارایی‌ها و درآمدهای برخی از اعضای دولت خود کرد؛ اقدامی که می‌تواند تصویری کلی از ثروت سیاستمداران فعلی آمریکا به نمایش بگذارند. در این افشاگری "گری کوئن"، رییس سابق شرکت گلدمن ساکس و رییس فعلی شورای اقتصاد ملی کاخ سفید دارایی‌اش 230 میلیون برآورد شده است، در حالی که انتظار می‌رود رقم واقعی دارایی وی بسیار بالاتر از رقم اعلام شده باشد. کوئن پیش از ورود به کاخ سفید در سال گذشته بین 48 تا 77 میلیون دلار درآمد داشته است. در همین حال در این گزارش 54 صفحه‌ای دارایی‌های جارد کوشنر، داماد ترامپ و دختر وی ایوانکا ترامپ تخمین زده شده است؛ برآوردهایی که شش تا هفت آمار مختلف را نشان می‌دهد. براساس گزارش نیویورک تایمز، این زوج سرمایه‌گذار در حوزه املاک بیش از 741 میلیون دارایی دارند. کوشنر پیش از کناره‌گیری در ماه ژانویه و ورود به عرصه سیاست مدیرعامل و همکار 266 سازمان اقتصادی، شرکت و گروه تجاری بوده است.

    در این میان قانون‌گذاران دموکرات ابراز نگرانی می‌کنند که ثروتمند بودن مقامات مختلف کاخ سفید به ویژه حلقه نزدیکان شخص رییس جمهور می‌تواند تضاد منافع شخصی و دولتی را در پی داشته باشد.
    در این میان ترامپ طی هفته‌های گذشته دختر خود را نیز به کارمندان دولتی‌اش اضافه و دفتر کاری برای وی در کاخ سفید تعیین کرد. با این حال ایوانکا ترامپ که خود از بزرگان تجارت مد محسوب می‌شود مانند شوهرش همزمان با ورود پدر به عرصه سیاست وارد دنیای سیاست شد.

    براساس این گزارش منتشر شده استیو بنن – یکی از مشاوران ارشد کاخ سفید – نیز که پیش از ورود به سیاست از بزرگان عرصه املاک و حوزه بانکی آمریکا بوده است بین سه تا 12 میلیون دلار دارایی دارد.

    همچنین برآورد می‌شود راینس پریبس، رییس دفتر کاخ سفید بین 600 هزار تا 1.5 میلیون دلار دارایی داشته باشد در حالی که درآمد وی 1.5 میلیون دلار تخمین زده می‌شود. با این حال در این گزارش اشاره‌ای به دارایی‌های شخص رییس جمهور یا مایک پنس، معاون او نشده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو