عصر بازار

واکنش رییس بهزیستی به انتقال حق بیمه مددجویان بهزیستی به سازمان بیمه سلامت

عصر اعتبار- رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص انتقال حق بیمه مددجویان بهزیستی به سازمان بیمه سلامت گفت: مشکلات بیمه‌ای مددجویان مربوط به بیمه پایه نیست بلکه مربوط به بیمه تکمیلی آنها می‌شود، لذا باید حمایت‌ها در قالب بیمه تکمیلی از گروه‌های آسیب پذیر ارتقاء یابد.

واکنش رییس بهزیستی به انتقال حق بیمه مددجویان بهزیستی به سازمان بیمه سلامت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی گفت: معتقدم اگر تمهیدات و پیش شرط‌های سازمان‌های بیمه گر را یکسان کنیم، ادغام بیمه‌ها ممکن می‌شود اما از طرفی می‌بینیم که سازمان تامین اجتماعی خود از بیمه گذار پول می‌گیرد، به این ترتیب این امر نمی‌توانست تحقق یابد.

    وی ادامه داد: در خصوص بنیاد شهید و سازمان بهزیستی که حق بیمه درمان مددجویان آن در بیمه سلامت تجمیع شده است نیز پیش از این مبالغ بیمه پایه را می‌گرفتیم و سپس به بیمه سلامت منتقل می‌کردیم اما اکنون این رقم به سازمان بیمه سلامت منتقل شده است.

    رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: در گذشته هم در خصوص بیمه پایه مددجویان مشکلی نداشتیم زیرا مشکل مددجویان بیمه تکمیلی آنهاست و یک معلول و یا جانباز باید در صندوق درمانی‌اش بیش از این حمایت شود.

    بندپی در ادامه با بیان آنکه طبق لایحه دولت باید حمایت‌های بیمه تکمیلی از گروه‌های آسیب پذیر چون معلولان و جانبازان ارتقاء یابد گفت: بیمه پایه باید برای همه یکسان باشد و نسبت به ارتقاء خدمات بیمه تکمیلی بالاخص گروه‌های آسیب‌پذیر تلاش شود و سایر اقشار چون کارمندان نیز خودشان نسبت به پرداخت حق بیمه تکمیلی‌شان اقدام کنند.

    به گفته بندپی، بهزیستی در حوزه بیمه پایه مددجویان مشکلی نداشته و همواره پول دریافتی خود را به بیمه سلامت منتقل می‌کرده تا این سازمان بیمه گر نسبت به صدور دفترچه و پرداخت حق بیمه آنها اقدام کند؛ با این حال عباس پاشا، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران معتقد است که مرتبا با سازمان بهزیستی و بنیاد شهید در این خصوص مشکل داشتند زیرا آنها یا منابع حق بیمه را دریافت نمی‌کردند و یا دریافت می‌کردند و در اختیار بیمه سلامت نمی‌گذاشتند، لذا پاشا، تجمیع حق بیمه درمان مددجویان بهزیستی و بنیاد شهید در این سازمان را اقدام سازنده‌ای دانست.

     به سبب این انتقال در مجموع 470 میلیارد تومان که 192 میلیارد تومان آن متعلق به مددجویان بهزیستی و 270 میلیارد تومان آن به بنیاد شهید اختصاص دارد از این پس به منابع سازمان بیمه سلامت منتقل می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو