عصر بازار

گران‌ترین شهرهای اروپای غربی کدامند؟

عصر اعتبار- واحد اطلاعات اکونومیست (EIU) گزارش سالانه هزینه زندگی را که با در نظر گرفتن عواملی شامل قیمت مواد غذایی، هزینه‌های سوخت و حقوق به بررسی ارزان‌ترین و گرانترین شهرهای جهان می پردازد، منتشر کرده است.

گران‌ترین شهرهای اروپای غربی کدامند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در شاخص هزینه جهانی زندگی (WCOL) واحد اطلاعات اکونومیست، شهرها در مقایسه با نیویورک سیتی رتبه بندی شده اند. نیویورک سیتی امتیاز شاخص 100 را دریافت کرده است و شهرهایی که بیش از 100 امتیاز داشته اند گرانتر و شهرهایی که کمتر از 100 امتیاز داشته اند، ارزانتر بوده اند.

    در سالهای اخیر هزینه زندگی در هاب‌های بزرگ آسیایی مانند سنگاپور، شانگهای و هنگ کنگ افزایش پیدا کرده است و در میان شش رتبه اول گرانترین شهرهای جهان، پنج رتبه به شهرهای آسیایی تعلق گرفته است با این همه شهرهای اروپایی همچنان در صدر این فهرست قرار دارند.

    پایگاه خبری بیزنس اینسایدر در گزارشی بر مبنای آمار واحد اطلاعات اکونومیست، به بررسی گرانترین شهرها در اروپای غربی پرداخته است. لندن همواره یکی از گرانترین شهرهای اروپا بوده است اما از زمانی که انگلیس به جدایی از اتحادیه اروپا رای داده، شاهد کاهش قابل توجه هزینه‌ها بوده است. کاهش قابل توجه ارزش پوند در سال 2016 موجب شد هزینه زندگی در شهرهای انگلیس اُفت چشمگیری پیدا کند.

    گرانترین شهرهای اروپای غربی عبارتند از:

    1- زوریخ، سوییس

    طبق گزارش واحد اطلاعات اکونومیست، زوریخ برای یک سال دیگر گرانترین شهر اروپا باقی ماند با این همه هزینه نسبی زندگی در این شهر اندکی کاهش یافته است.

    2- ژنو، سوییس

    دومین شهر گران در اروپای غربی، دومین شهر گران سوییس است. با این همه در سال 2017 قیمت بسیاری از کالاها کاهش یافته است به عنوان مثال قیمت یک قرص نان از 7.02 دلار در سال 2016 به 6.62 دلار رسیده است.

    3- پاریس، فرانسه

    پایتخت فرانسه اساسا برای زندگی فوق العاده گران مانده و تنها قیمت الکل و دخانیات در مقایسه با سایر شهرهای اروپایی مناسب است.

    4- کپنهاگ، دانمارک

    قرار گرفتن کپنهاگ در رتبه بالای این فهرست به دلیل هزینه نسبتا بالای حمل و نقل و هزینه مراقبت شخصی است.

    5- اسلو، نروژ

    پایتخت نروژ به گران بودن شهرت یافته است و رتبه بندی واحد اطلاعات اکونومیست این مسئله را تایید می کند. اسلو در شاخص WCOL، امتیاز 99 را کسب کرده و در مقایسه با فهرست سال 2016، دو رتبه صعود کرده است.

    6- هلسینکی، فنلاند

    پایتخت فنلاند با دریافت 92 امتیاز در شاخص WCOL، نسبت به رتبه ای که در فهرست سال 2016 واحد اطلاعات اکونومیست داشت، یک رتبه صعود کرده است.

    7- ریکجاویک، ایسلند

    ریکجاویک تنها 120 هزار سکنه دارد که حدود یک سوم از کل جمعیت ایسلند را تشکیل می دهند. به عنوان کشوری که منابع طبیعی اندکی دارد، ایسلند ناچار است بیشتر کالاهای مصرفی را وارد کند که این مسئله، قیمتها را بالا برده است.

    8- وین، اتریش

    پایتخت اتریش با کسب 91 امتیاز در شاخص WCOL، سه رتبه نسبت به سال گذشته نزول کرده و به عنوان بیست و یکمین شهر گران جهان شناخته شده است.

    9- فرانکفورت، آلمان

    فرانکفورت مرکز مالی آلمان است و شمار زیادی از ثروتمندان در این شهر سکونت دارند. طبق گزارش واحد اطلاعات اکونومیست، فرانکفورت گرانترین شهر آلمان است.

    10- لندن، انگلیس

    لندن از رتبه ششم سال گذشته، 18 رتبه سقوط کرده و در رتبه بیست و چهارم قرار گرفته که که پایین‌ترین رتبه از نظر هزینه‌های زندگی در 20 سال اخیر است. همان طور که در ابتدای این گزارش اشاره شد، کاهش ارزش پوند در سال میلادی گذشته کمک کرد هزینه نسبی زندگی در شهرهای انگلیس کمتر شود.

    11- دوبلین، ایرلند

    دوبلین از زمان رای انگلیس به جدایی از اتحادیه اروپا، مورد توجه قرار گرفته است و بسیاری از شرکتهای اتحادیه اروپا در حال بررسی انتقال کارمندانشان از لندن به پایتخت ایرلند هستند.

    12- میلان، ایتالیا

    مرکز مالی ایتالیا از پایتخت این کشور گرانتر است و طبق گزارش واحد اطلاعات اکونومیست، به عنوان بیست و نهمین شهر گران جهان رتبه بندی شده که یک رتبه نسبت به سال 2016 اُفت داشته است.

    13- هامبورگ، آلمان

    هامبورگ نه تنها دومین شهر بزرگ آلمان است بلکه بزرگترین بندر این کشور را هم دارد که هامبورگ را قطب تجارت ساخته و باعث افزایش هزینه زندگی در این شهر شده است.

    14- مونیخ، آلمان

    مونیخ به عنوان شهری که از نظر کیفیت زندگی، رتبه‌های برتر متعددی داشته، یکی از قدرتمندترین شهرهای آلمان است و بالطبع، هزینه‌های زندگی بالایی دارد.

    15- رم، ایتالیا

    پایتخت ایتالیا نسبت به رتبه بندی سال 2016 واحد اطلاعات اکونومیست، یک رتبه نزول کرده و سی و پنجمین شهر گران جهان است.

    16- دوسلدورف، آلمان

    دوسلدورف در رتبه بندی اخیر، ششمین شهر برتر جهان از نظر کیفیت زندگی شناخته شد. این کیفیت بدون هزینه نبوده و این شهر، یکی از گرانترین شهرهای اروپاست.

    17- بارسلون، اسپانیا

    بارسلون که به عنوان قطب گردشگری شهرت یافته است، اغلب مقصد تعطیلات ارزانی به حساب می آید. با این همه زندگی در این شهر گران است. در رتبه بندی امسال واحد اطلاعات اکونومیست، این شهر یک رتبه نزول کرده است.

    18- بروکسل، بلژیک

    پایتخت بلژیک امتیاز 81 را در شاخص WCOL کسب کرده و سی و نهمین شهر گران جهان شناخته شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو