عصر بازار

کاهش ۲۱ درصدی معاملات مسکن تهران در اسفند ماه

عصر اعتبار- در حالی که تعداد معاملات آپارتمانهای مسکونی شهر تهران در سال ۱۳۹۵ به ۱۶۲.۱ هزار واحد مسکونی بالغ شده، تعداد معاملات مسکن در اسفندماه با کاهش ۶.۴ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل رو به رو شده است.

کاهش ۲۱ درصدی معاملات مسکن تهران در اسفند ماه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، براساس«گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران»، در اسفند ماه سال 1395، تعداد معاملات آپارتمانهای مسکونی شهر تهران به  12.2هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل (بهمن ماه) و ماه مشابه سال قبل به ترتیب  21.6 و 6.4 درصد کاهش نشان می دهد.
    همچنین متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران 45.7 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل (بهمن ماه) و ماه مشابه سال قبل به ترتیب به میزان 1.5 و 5.2 درصد افزایش نشان می دهد.

    بر اساس جدول زیر در اسفند ماه حدود 12200معامله مسکن صورت گرفته که این عدد نسبت به مدت مشابه سال 94 با کاهش 21.6 درصدی رو به رو شده است.

    همچنین تعداد معاملات آپارتمانهای مسکونی شهر تهران در سال 1395 به 162.1 هزار واحد مسکونی بالغ شده ، که در مقایسه با سال 1394، 5.4 درصد افزایش نشان می دهد. این درحالی است که تعداد معاملات مسکن در سال 93، بالغ بر 171 هزار عدد بوده است که به این ترتیب شاهد کاهش چشم‌گیر معاملات نسبت به آن زمان بوده ایم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی