عصر بازار

نرخ ۹ درصدی مالیات بر ارزش افزوده در سال جدید

عصر اعتبار- معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور، نرخ مالیات بر ارزش افزوده کالا و خدمات عمومی در سال ۱۳۹۶ را ۹ درصد اعلام کرد.

نرخ ۹ درصدی مالیات بر ارزش افزوده در سال جدید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، محمد مسیحی، در پاسخ به پرسشی در خصوص نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال 96، افزود: این رقم همانند سال گذشته معادل 9 درصد است و تغییری نخواهد کرد.

    یادآور می شود، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده مطابق قانون شامل 6 درصد مالیات و سه درصد عوارض ارزش افزوده است.

    وی در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت لایحه قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز اظهارداشت:‌ هر چند قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال جاری تمدید شده است اما در روزهای پایانی اسفند ماه سال 95 لایحه مربوطه نهایی و تقدیم مجلس شورای اسلامی شد که  امیدوارم بزودی در دستور کار مجلس قرار گیرد.

    یادآور می شود، معاونت امور مجلس ریاست جمهوری در تاریخ 23 اسفندماه 95 از ارایه لایحه مالیات بر ارزش افزوده به مجلس خبر داد و اعلام کرده بود: لایحه مالیات بر ارزش افزوده پس از تصویب در هیات وزیران برای بررسی و طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

    این لایحه که از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه شده است، در جلسه مورخ  26 دی ماه 1395 هیات وزیران به تصویب رسید.

    لایحه "مالیات بر ارزش افزوده در 9 فصل و 54 ماده تنظیم شده است.

    در مقدمه توجیهی لایحه تقدیمی به مجلس شورای اسلامی آمده است: نظر به دستاوردهای قابل توجه اجرای قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده – مصوب 1387- در ایجاد ظرفیت های بالقوه درآمدی برای دولت، شهرداری ها و دهیاری ها و نقش آفرینی در شفاف سازی زنجیره مبادلات اقتصادی کشور و وصول مالیات بطور واقعی و در نتیجه کاهش وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی و به منظور رفع ابهامات و چالش های به دست آمده از اجرای قانون یاد شده و تکمیل احکام آن در زمینه ضمانت اجراها و روزآمدسازی مشمولین، مصادیق، فرآیند و نحوه دریافت مالیات های مربوط، لایحه زیر برای طی تشریفات قانونی تقدیم می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو