عصر بازار

سال گذشته IFRS را تمرین کردیم

سال‌های آینده باید آن را به صورت کامل رعایت کنیم

عصر اعتبار- مقدم نودهی گفت: سال گذشته، سال تمرین رعایت استانداردهای بین‌المللی از سوی بانک‌ها بود اما امسال در این زمینه بیشتر کار می‌کنیم و سال‌های آینده هم باید آن را به صورت کامل رعایت کنیم.

سال‌های آینده باید آن را به صورت کامل رعایت کنیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محمدابراهیم مقدم‌نودهی، مدیرعامل بانک‌ تجارت در خصوص الزام  رعایت استانداردهای بین‌المللی حسابداری از سوی بانک‌ها اظهار داشت: فرمی‌ که از سوی بانک مرکزی در خصوص IFRS داده شد را بانک تجارت تکمیل کرد و هم اکنون نیز کلاس‌هایی برای این منظور در بانک تجارت در حال‌ برگزاری است.

    وی افزود: در بسیاری از این کلاس‌ها آموزش‌های لازم داده شده و به سمتی در حال حرکت هستیم که آموزش‌ها کامل شود.

    مقدم نودهی گفت: سال گذشته، سال تمرین رعایت استانداردهای بین المللی از سوی بانک‌ها بود اما امسال در این زمینه بیشتر کار می‌کنیم و سال‌های آینده هم باید آن را به صورت کامل رعایت کنیم.

    به گزارش ایلنا؛ در راستای افزایش شفافیت اطلاعاتی و توسعه بازار سرمایه و ارتقای جایگاه بین‌المللی بازار سرمایه کشور به استناد مصوبه مجمع عمومی سازمان حسابرسی در زمینه اجرای استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) در تهیه صورت های مالی، هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در تاریخ 18 آبان ماه 1395 مصادیق شرکت ها و موسساتی که ملزم به رعایت این استانداردها هستند را مشخص کرده است.

    بر این اساس تمامی بانک‌ها، موسسات اعتباری و شرکت های بیمه ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار که دوره مالی آنها از تاریخ اول فروردین ماه سال جاری و بعد از آن شروع می شود، ملزم به تهیه و ارائه دو مجموعه صورت های مالی سالانه براساس استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (حسابرسی شده) و استانداردهای حسابداری ایران (حسابرسی شده) هستند.

    همچنین تمامی شرکت های پذیرفته شده در بورس و اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران که دوره مالی آنها از تاریخ اول فروردین ماه 1395 و بعد از آن شروع می‌شود و سرمایه ثبت شده آنها هزار میلیارد تومان و بیشتر از آن است، ملزم به تهیه و ارائه دو مجموعه صورت های مالی سالانه براساس استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی(حسابرسی شده) و استانداردهای حسابداری ایران (حسابرسی شده) هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو