عصر بازار

/اقتصاد مقاومتی؛ تولید -اشتغال/

شاه‌بیت فعالیت‌های تولید و اشتغال در سال ۹۶

عصر اعتبار- قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امر تولید، ارتقای کیفی و کمی تولید و نیز افزایش اشتغال را شاه بیت فعالیت‌هایی دانست که در سال ۱۳۹۶ باید در بخش تولید و اشتغال مدنظر قرار گیرد.

شاه‌بیت فعالیت‌های تولید و اشتغال در سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، رضا رحمانی با اشاره به نامگذاری سال 1396 به عنوان سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال توسط مقام معظم رهبری، اظهار کرد: قطعا پس از اظهارات مقام معظم رهبری راهبرد کلان کشور در حوزه اقتصاد کشور مشخص شده است و باید با توجه به بیانات ایشان سیاست های مورد نظر طراحی و عملیاتی شود.

    وی ادامه داد: در سال گذشته فرصت بسیار مناسبی برای رونق تولید در کشور ایجاد شد و با توجه به شرایط و فضایی نیز که در سال جاری به وجود آمده امیدواریم فعالیت‌های صورت گرفته در سال گذشته، در سال 1396 به بار بنشیند چرا که عمده اقدامات انجام شده طی یک سالی که گذشت علی رغم همه مشکلات موجود عملیاتی شد و امیدواریم در سال جاری نتیجه این زحمات دیده شود.

    قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امر تولید با بیان اینکه جلسات کارشناسی مختلفی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت طی سال 1395 به منظور تولید و اشتغال در سه بخش معدن، صنعت و تجارت – بازرگانی برگزار شد، عنوان کرد: جمع بندی‌های لازم در این سه حوزه توسط وزیر صنعت به هیات دولت ارائه شده است و در حال تکمیل محورهای مختلف برای عملیاتی کردن تولید و اشتغال در سه بخش صنعت، معدن و تجارت هستیم.

    رحمانی با تاکید بر اینکه در سال جاری ارتقاء و افزایش تولید و نیز ایجاد اشتغال مد نظر قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: پس از بیانات مقام معظم رهبری باید ارتقاء و افزایش تولید و نیز افزایش اشتغال در کشور مد نظر قرار گیرد و این موارد شاه بیت فعالیت‌های ما در سال 1396 خواهند بود تا چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی کار را پیش ببریم.

    قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امر تولید با اشاره به فعالیت‌های مختلفی که در راستای رونق تولید در سال 1396 مد نظر قرار می‌گیرد، یادآور شد: نوسازی صنایع، نوسازی صنوف تولیدی، نوسازی و تجهیز معادن و بهره وری کیفیت در کنار رعایت مسائل زیست محیطی و نیز مد نظر قرار دادن فناوری‌های جدید از جمله اقداماتی هستند که در سال 1396 مد نظر قرار خواهند گرفت.

    وی افزود: در سال گذشته نیز احیای واحدهای تولیدی کوچک و متوسط را در دستور کار قرار دادیم که این طرح با عنوان طرح رونق تولید در سال جاری نیز با توجه به تجربیات سال قبل مد نظر قرار می‌گیرد، همچنین به استان‌ها ماموریت داده‌ایم که بر اساس پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خود فرصت‌های لازم را ایجاد کرده و در کنار آن ظرفیت‌های جدید را نیز مد نظر قرار دهند.

    رحمانی در ادامه به دیگر برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 1396 اشاره کرد و گفت: در کنار موارد عنوان شده کنترل واردات و مبارزه با قاچاق همچنان در دستور کار خواهد بود و توجه ویژه به بحث زنجیره تولید از محصول خام تا محصول نهایی جزء دیگر برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است، به طور مثال ما باید از تولید سنگ معدن تا تولید فرآورده نهایی این محصول را مد نظر قرار دهیم و بتوانیم زنجیره‌های مختلف تولیدی در کشور همچون فولاد و مس را کامل کنیم تا کلیه مراحل تولید در داخل کشور مد نظر قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو