عصر بازار

توسعه تعاونی ها در مسیر افزایش اشتغال و تولید ملی

عصر اعتبار- معاون امور تعاون وزیر کار، لازمه ایجاد شغل جدید را بنا نهادن بنگاه ها و تقویت بخش تعاونی در کشور دانست.

توسعه تعاونی ها در مسیر افزایش اشتغال و تولید ملی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ حمید کلانتری در مصاحبه با رادیو اقتصاد با ابراز امیدواری از رونق گرفتن تولید و اشتغال در سال جدید اظهار کرد: با توجه به جمعیت سه میلیون نفری بیکاران در کشور و بخش اعظم جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در این بخش، استراتژی ها باید بر مبنای تولیدِ اشتغال محور باشد.

    وی لزوم دستیابی به تولیداتی بر پایه چندین شغل را مورد تاکید قرار داد و گفت : سرمایه گذاری باید پشتوانه ای برای سایر تولیدات باشد و بهترین راهکار در حوزه استفاده از تسهیلات، تقویت بنگاه های کوچک و متوسط است.

    کلانتری مزیت این بنگاه ها را در پراکندگی آن در کل کشور دانست و افزود : باید همراه با تولید، اشتغال زایی بیشتر برای جامعه ایجاد شود. تعاونی ها در جای جای کشور دارای ظرفیت خوبی هستند؛ اکثر تعاونی ها نیز تولیدی و بخشی از آن ها خدماتی هستند که 78 هزار تعاونی را در بر می گیرند.

    این مقام مسئول در وزارت کار تصریح کرد: با حمایت حداقلی یا اجرایی در شهرستان ها و استان ها می توان سخت گیری های حمایتی را کاهش داد؛ در حالی که برخی تعاونی ها ماه ها معطل هستند که باید عزمی همگانی ایجاد شود و حل مشکلات حوزه تولید را در پی داشته باشد.

    کلانتری ایجاد خط تولید جدید با حداقل تسهیلات را متذکر شد و ادامه داد: بانک ها باید با احساس مسئولیت بیشتری به این حوزه ورود کنند تا حرکتی ملی آغاز شود و در این بین صدا و سیما در خصوص معرفی الگوهای موفق اقدامی جدید را آغاز کرده است.

    وی خاطرنشان کرد : جوانان باید باور کنند که اشتغال زایی با پشت میز نشینی تامین نمی شود و در این بین ویژگی تعاونی ها مبنی بر تجمع چندین استعداد مختلف است و فعالان حوزه تعاونی به مانند 5 انگشت یک دست به هم افزایی بزرگ و بهره وری بیشتر دست خواهند یافت.
    کلانتری در خصوص اقدامات وزارتخانه متبوع اش در سال جاری گفت: امسال به صدور مجوزهای تشکیل تعاونی ها سرعت می بخشیم؛ بنابراین باید فرهنگ کار گروهی پذیرفته شود؛ از طرفی برنامه های آموزشی را برای هیئات مدیره تعاونی ها برگزار خواهیم کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی