عصر بازار

تحلیلگر آمریکایی:

بیتکوین می‌تواند فرصت‌های شغلی زیادی در ایران ایجاد کند

عصر اعتبار- یک تحلیلگر آمریکایی گفت، شبکه پرداخت بیتکوین می تواند به ایران کمک کند تا اقتصاد داخلی و خارجی خود را توسعه دهد و «فرصت های شغلی زیادی» در سراسر کشور ایجاد نماید.

بیتکوین می‌تواند فرصت‌های شغلی زیادی در ایران ایجاد کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، یک تحلیلگر آمریکایی گفت، شبکه پرداخت بیتکوین می تواند به ایران کمک کند تا اقتصاد داخلی و خارجی خود را توسعه دهد. وی افزود، این سیستم می تواند «فرصت های شغلی زیادی» در سراسر کشور ایجاد نماید.

    جان اوبله در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: «من احتمال می دهم که در طی چند سال آینده چند صد میلیون یا شاید چند میلیارد دلار بیتکوین و آلتکوین وارد اقتصاد ایران شود. این به خودی خود می تواند تاثیرات بسیار مثبتی برای بنگاه های اقتصادی داشته باشد و فرصت های شغلی فراوانی را در کل کشور ایجاد کند.»

    وی افزود، بیتکوین یک ارز دیجیتالی است که می توان از آن به عنوان یک سیستم پرداخت هم استفاده کرد. این یک سیستم غیرمتمرکز است که سیستم حسابداری آن در هزاران رایانه در سراسر جهان نگهداری می شود. این سیستم غیرمتمرکز کمک می کند تا تراکنش های بیتکوینی شفاف باشد و برای هر کسی که می خواهد به سیستم مراجعه کند و تراکنش های انجام شده را راستی آزمایی کند در دسترس باشد.

    اوبله در ادامه گفت، ده ها هزار بنگاه اقتصادی در کشورهای مختلف هستند که بیتکوین را به عنوان یک وسیله پرداخت پول کالاها و خدمات خریداری شده قبول دارند. اوبله در پاسخ به این سوال که آیا می توان در معاملات بین المللی به جای دلار از بیتکوین استفاده کرد گفت، بله این امکان پذیر است. اگر ارزش بازار سرمایه فعلی بیتکوین حدود 20 هزار میلیون دلار است. اگر کشورها شروع به انجام مبادلات بزرگ از طریق این سیستم کنند، این موجب افزایش قابل توجه تقاضا برای بیتکوین خواهد بود و ارزش این ارز دیجیتالی را بالاتر خواهد برد. اکنون قیمت یک بیتکوین حدود 1.150 دلار آمریکاست.

    وی افزود، کشورها و بنگاه های اقتصادی اروپایی در بخش های مختلف اروپا می توانند از بیتکوین مانند پی پال به عنوان یک سیستم پرداخت استفاده کنند. پی پال یک سیستم پرداخت است که دارای سوابق حمایت از صهیونیزم و تمایلات ضد ایرانی و ضد فلسطینی و ضد سوری است. بیتکوین مثل پی پال رویکرد تبعیض آمیز ندارد. دلیل اصلی این مسئله این است که قدرت و کنترل سیستم بیتکوین بر خلاف پی پال غیر متمرکز است.

    اوبله گفت، من معتقدم راه های زیادی وجود دارد که بیتکوین و آلتکوین می توانند کمک زیادی به مردم، بنگاه های اقتصادی و بنگاه های خیریه ایران کنند. با استفاده از بیتکوین بنگاه های اقتصادی ایرانی می توانند کالاها و خدمات بیشتری را از طریق اینترنت در سطح بین المللی بفروشند. به محض اینکه شرکت ها پرداخت های بیتکوینی را قبول کنند، دیگر نگرانی ای در مورد بازگشت پولشان نخواهند داشت. همچنین آنها با ریسک بلوکه شدن یا توقیف دارایی شان مواجه نخواهند شد. موسسات خیریه در ایران می توانند از این طریق کمک های آنلاین را دریافت کنند و این درآمد آنها را افزایش می دهد.

    وی افزود، راحت ترین راه برای گرفتن بیتکوین در ایران ایجاد یک حساب مجدانی در سایت لوکال بیتکوینز است و سپس شما باید از طریق این سایت خریدهای آنلاینی را انجام دهید. همچنین شهروندان تهرانی می توانند به صرافی ها بروند و ریال خود را با بیتکوین عوض کنند. راه های مختلفی برای گرفتن بیتکوین وجود دارد.

    اوبله گفت، زمانی که اولین بار بیتکوین در سال 2009 ایجاد شد، ارزش آن معادل 1.100 پنی بود. اما الان ارزش آن 1.150 دلار است. یکی از دلایل اصلی رشد ارزش این ارز دیجیتالی این است که مردم این سیستم را دوست دارند و هر روز افراد بیشتری از آن برای خرید و سرمایه گذاری استفاده می کنند. هرچه تقاضا برای بیتکوین افزایش یابد ارزش آن نیز بالاتر می رود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی