عصر بازار

حجم صکوک در بازار بدهی ایران از ۸۰۰۰ میلیارد تومان عبور کرد

عصر اعتبار- یک مقام مسئول گفت: کارگروهی برای رفع موانع انتشار صکوک به منظور تسریع تامین مالی بنگاه‌های بزرگ در سال ۹۵ تشکیل شد که در نهایت رشد ۱۴ برابری انتشار صکوک روی داد.

حجم صکوک در بازار بدهی ایران از ۸۰۰۰ میلیارد تومان عبور کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) گفت: با انتشار دو نوع اوراق بنا گستر کرانه و وزارت علوم در آخرین روزهای اسفندماه 95، انتشار صکوک رشدی 14 برابری را نسبت به مدت مشابه سال 94 تجربه کرد.

    محمد رضا محسنی افزود: 500 میلیارد ریال اوراق مرابحه شرکت بنا گستر کرانه و 4 هزار میلیارد ریال اوراق اجاره وزارت علوم در روزهای 22 و 24 اسفندماه گذشته در بازار سرمایه منتشر شد، تا مجموع کل اوراق سال 95 به رقم 83 هزار و 662 میلیارد ریال برسد.

    خبرهای دریافتی از این مقام مسئول حاکی است : 14 مجموعه اقتصادی از جمله سه وزارتخانه، یک دستگاه دولتی و 10 شرکت فعال در بخش خصوصی سال 95 با انتشار صکوک بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را از طریق بازار سرمایه تامین کردند.

    محسنی به حکم اردیبهشت ماه وزیر امور اقتصادی و دارایی به رییس سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر تقویت نقش بازار سرمایه در تامین مالی بنگاه های اقتصادی اشاره کرد و گفت: یکی از ماموریت‌های ویژه بازار سرمایه در سال 95 تسریع تامین مالی بنگاه‌های بزرگ اقتصادی بود که در این زمینه کارگروه ویژه‌ای برای رفع موانع انتشار صکوک در این بازار تشکیل شد و در نهایت شاهد رشد 14 برابری انتشار صکوک در این بازار بودیم.

    وی ادامه داد: این رقم نسبت به سال 1389 که حجم انتشار صکوک آن در بازار سرمایه، تنها 29 میلیارد تومان بود، رشد چشم‌گیری تجربه کرده است.

    مدیرعامل سمات گفت: در سال 95 اوراق صکوک سیمان شرق، اوراق اجاره دولتی متعلق به سازمان برنامه و بودجه، جوپار، رایتل، ماهان، فولاد مبارکه اصفهان، بانک مسکن، لوتوس پارسیان، شرکت مادر تخصصی بازرگانی، سایپا، بناگستر کرانه و وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و علوم در بازار سرمایه منتشر شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو